database

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpongeBob

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Berichten
102
hallo

ik wil een database gaan maken voor mijn muziek cds.
en die wil ik dan ook op het internet zetten.

hoe pak ik dit het beste aan?
met access en/of dreamweaver??

ik heb op internet voor wat boeken gezocht. is een van deze een goede?
PHP en MySQl voor dummies
Internet en databasekoppelingen
website deluxe met php mysql en apache

alvast bedankt
 
Hey Spongebob,

Mijn voorkeur zou zelf naar PHP en Mysql uitgaan. Het vergt echter wel de nodige kennis.

Je kan er een boek voor aanschaffen, maar tegenwoordig is er genoeg informatie online beschikbaar in vorm van zogenaamde tutorials.

Kijk eens op www.phpfreakz.nl . Daar staan veel handleidingen en voorbeelden voor de beginner.
Ook heb je kant en klare scripts op http://www.hotscripts.com

Dan moet je natuurlijk nog zelf de server software gaan opzetten, of ergens hosting huren. Ik heb nog geen idee wat je wilt.
 
Wat wil je precies gaan doen? Want als je alleen maar een lijst online wilt hebben van je cd's is het heelemaal niet nodig om zulke boeken te kopen. Die zijn meer voor het hosten van een eigen webserver.
 
Geplaatst door Raceman
Mijn voorkeur zou zelf naar PHP en Mysql uitgaan.
Argumenten ?
Je kan er een boek voor aanschaffen, maar tegenwoordig is er genoeg informatie online beschikbaar in vorm van zogenaamde tutorials.
Genoeg ranzige informatie ja. Het gros van de tutorials op internet zijn geschreven door amateurs die _denken_ dat ze het snappen, en er vervolgens een handleiding over gaan schrijven waarin ze het anderen alleen maar verkeerd aanleren.
Kijk eens op www.phpfreakz.nl . Daar staan veel handleidingen en voorbeelden voor de beginner.
Ieuw ! Juist niet ! Daar leer je ongelofelijk foute technieken !
Ga liever naar www.w3schools.com of www.php.net.
 
Laatst bewerkt:
En als je een beetje thuis bent met php Mysql zijn kant en klaar scripts ok wel leuk om mee te werken. Ben er zelf ook net mee bezig en heb een eigen forum lopen enzo valt best mee. Is goed te doen om mee te beginnen als beginner
 
JPeetje, daar heb je wel gelijk in.

Het lijkt me alleen eerder een beginner (zie MS access argument). Ik wil hem dus niet gelijk opzadelen en omscholen tot prof. coder.

Als je een database wilt maken, voor een wat selecte groep, met je muziek collectie, dan kom je op zulke sites aardig snel uit de voeten. Dat je dan de nodige fouten maakt is logisch, daar leer je dan ook weer van als het goed is.

Mijn argumenten voor mijn voorkeur aan PHP/Mysql? Aan jouw kennis te zien hoef ik dat niet uit te leggen. Als je het hem in MS access wilt laten maken ook best :confused:
 
Vlgens mij is het ook maar net welke uitstraling je eraan wil geven en of het makkelijk bij te houden moet zijn:eek:
 
Geplaatst door Raceman
Het lijkt me alleen eerder een beginner (zie MS access argument). Ik wil hem dus niet gelijk opzadelen en omscholen tot prof. coder.
Mee eens, maar ik wil ook niet dat hij zich bij de club beginners aansluit die ongelofelijk ranzige scripttechnieken aanleren ;)
En die club heeft een heeeeeeeleboel leden :(
Mijn argumenten voor mijn voorkeur aan PHP/Mysql? Aan jouw kennis te zien hoef ik dat niet uit te leggen.
True, ik test jouw kennis gewoon ff ;)
Als je het hem in MS access wilt laten maken ook best :confused:
Klopt, zowel MS Access als MySQL zouden hier beiden prima werken :)
Waarschijnlijk kiest SpongeBob voor MySQL, aangezien dit enorm populair is voor webbased applicaties.
 
maar zo makkelijk lijkt het mij nog niet nioet om het echt zelf te gaan schrijven

Dit doe je niet zomaar ff en zijn die grootte groep mensen waarschijnlijk de mensen die de kant en klaar scripts gebruiken
 
ej bedankt allemaal voor de reacties
ja ik ben nog een beginner... :p

mijn bedoeling is dat ik een database maak voor mijn cds en dat ik daar cds kan toevoegen en verwijderen.
de layout is niet echt belangrijk als ik maar makkelijk iets kan toevoegen enal...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan