Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbiebobbie123

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Waar kan ik het best een database aanmaken? T's voor het registreren van spelers op mijn site, dus moet ik Gebruikersnaam, Email, Wachtwoord kunnen gebruiken met de Database.

Waar kan ik het best een database aanmaken?

Dat hangt af van wat je wilt gaan doen. Als je website bij de database moet kunnen dan is het logisch om de database op dezelfde server te zetten, of in ieder geval bij dezelfde hostingpartij als waar je website draait. Tegenwoordig ken ik ook geen hosters meer die geen databases aanbieden.

Welk merk database wil je gaan gebruiken? Is het uberhaupt nodig om een database op te zetten? Als je site niet al te groot is dan werkt SimpleSQL ook prima (vanuit o.a. PHP)

T'is voorlopig nog klein, maar t'is de bedoeling dat een een Spel zoals TribalWars word, enkel dan voor Belgen en Nederlanders een een andere gameplay.

IK heb geen idee wat tribalwars is maar het klinkt vrij groot dus daar zul je een echte database voor nodig hebben. De meeste prutshosters ondersteunen alleen MySQL dus daar zul je wel op uitkomen. Lees je in godsnaam goed in over hoe MySQL werkt, het is vrij slecht en bijt je gegarandeerd in de **** als je nog niet geweldig bent met SQL.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan