Databases acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vriesacker

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Heb een database aangemaakt in acces met mijn aankopen.
zou graag de mogelijkheid hebben om elke aankoop aankoop in een apart venster te kunnen bekijken met eventueel te kunnen aanvullen met adresgegevens van de leverancier enz.
als iemand dit bestandje zou kunnen bekijken en verbeteren, dank bij voorbaat

Ik zal er vandaag even naar kijken. Wat wil je precies kunnen doen met de database? En met een ‘apart venster’ bedoel je, vermoed ik, een apart formulier. Maar dat zou je al, als je de tabellen goed hebt ingericht, moeten kunnen hebben, want je kunt met één druk op de knop een enkelvoudig formulier maken waarin je alles ziet. Of een doorlopend formulier waarin je alle aankopen onder elkaar ziet. Of, bestaat ook, een combinatie formulier met bovenin de enkelvoudige weergave en onderin de doorlopende weergave. Zodat je, als je onderin een ander record aanklikt, bovenin de gegevens ervan ziet.

Kortom: graag iets meer uitleg over wat je nu wilt. Ik heb zelf ooit (daar doet je verhaal namelijk erg aan denken) een Inventaris database gemaakt, waarin ik aankopen kon vastleggen. En m.b.v. Een scanner de bonnen, garantiebewijzen etc. kon opslaan die je dan vervolgens op een formulier weer terug kon bekijken. Werkte prima. Zoals dat gaat met dat soort systemen, is de mens dan de zwakke schakel, want als je dan stopt met bijhouden, heb je er niets meer aan:).

formulier

Ja, zoiets in die aard

een combinatie formulier met bovenin de enkelvoudige weergave en onderin de doorlopende weergave. Zodat je, als je onderin een ander record aanklikt, bovenin de gegevens ervan ziet.

Bij het veld van groep en leverancier graag een soort van rol menu zoals bij de nrs, heb het zelf geprobeert maar lukt niet.

Inventaris database is ook interessant heb je die nog ,zoiets zoek ik eigenlijk aangepast aan mijn velden.
groeten danny

Laatst bewerkt:
Is er een reden dat je de db in het oude (mdb) format hebt gemaakt? De optie die ik beschreef bestaat niet in die variant, en kun je dus ook niet maken. Gebruik, als je Access 2007 of ouder gebruikt, dus altijd het accdb format. Dan heb je de meest recente opties tot je beschikking. Bovendien ziet je db er dan ook een stuk strakker uit :).

Dan zou ik zeggen: werk in ieder geval in het 'nieuwe' format, dan heb je de beste opties tot je beschikking. Waaronder dus dat gesplitste formulier. Wellicht dat je dan al een heel eind bent.

formulier

heb het opgemaakt in acdb, maar verder geraak ik niet,

zou graag hebben dat ik in het veld groep een keuzemenu heb met daarin (bijv. gereedschappen, water, telenet, electro enz.)
in het veld Leveranciers een keuzemenu ( bijv. Bol.com, hubo, gamma , brico, amazon)

Ik zal vanavond even naar je db kijken, en een voor stelletje doen!

Zou fijn zijn als er wat voorbeeld records in de db zaten, dan valt er wat te knutselen. Mij ontbreekt de tijd om eerst zelf data te gaan inkloppen. Als je dat wilt vertalen naar: 'hij is te lui' mag dat ook :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan