Beste groep, onze dames zijn een beetje lui en zouden graag een bestaande registratieperiode (in dit geval van dagbezoeken in het Dagopvangcenter) in zijn geheel als basis gebruiken om een identieke periode te registreren in de toekomst. Als je weet dat dezelfde 20 à 30 mensen bijna altijd dezelfde dagen op bezoek komen is dat wel verstaanbaar. Daarom heb ik een klein systeempje ingebouwd die dat per week mogelijk maakt, maar ze zouden het graag per maand hebben. Probleem is dat bij de maandberekening de maandag van de ene maand niet overeenkomt met de datum van de maandag in de andere maand (optellen van eenvoudigweg 30 dagen gaat niet aangezien er maanden zijn met 28,29 30 of 31 dagen).
Ik laat ze dus momenteel de dagen uit een Tbl_DVC selecteren per week (bv week 51 van 2012) en die via een tussentabel Tbl_DVC_huidig aanpassen met nieuwe data (indien er dus een feestdag buiten het weekend valt moet er per registratie een bijkomende kost van 3.47 euro aangerekend worden in die toekomstige periode, valt die feestdag in het weekend dan mag die bijkomende kost niet aangerekend worden aangezien die al verwerkt is in de weekendprijs en die dan bijvoegen in de Tbl_DVC.
Enig idee om dit per maand en eventueel per jaar mogelijk te maken?
Ik laat ze dus momenteel de dagen uit een Tbl_DVC selecteren per week (bv week 51 van 2012) en die via een tussentabel Tbl_DVC_huidig aanpassen met nieuwe data (indien er dus een feestdag buiten het weekend valt moet er per registratie een bijkomende kost van 3.47 euro aangerekend worden in die toekomstige periode, valt die feestdag in het weekend dan mag die bijkomende kost niet aangerekend worden aangezien die al verwerkt is in de weekendprijs en die dan bijvoegen in de Tbl_DVC.
Enig idee om dit per maand en eventueel per jaar mogelijk te maken?