Databse/Site vrage, uit C++ appl

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLScotty

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hallo,

Ik heb een paar vragen

Ik zoek eigenlijk zoiets als:

1. Een databse die online is terwijl mijn computer utistaat
2. Een site (gratis) , waar de database opstaat, zodat mensen een account hebben + nog wat informatie, en waar ze ene HWID invullen

Dit is nodig omdat mijn c++, dll connectie moet maken met deze database en dat iemand dan de username + password invult, en het programma dan checkt of het HWID hetzelfde is als in mijn database.

Iemand enig idee hoe dit moet?

grz

NLSscotty

1. is makkelijk; gewoon een kwestie van je database niet op jouw pc zetten maar op eentje die nooit uit gaat :) (dwz, een webserver)

2. is ook makkelijk, behalve het (gratis) gedeelte want er zijn niet veel mensen die gratis databases aanbieden, gezien je daar echt bijna geen geld aan kunt verdienen.

Sowieso, de meeste hosting providers zullen (denk ik, maar dit weet ik niet 100% zeker) niet zomaar toestaan dat je verbindt met hun database van een andere plek dan je eigen webapplicaties.
Wat je kunt doen, is een goedkope webspace zoeken (2 euro per maand ben je er al, domeinnaam heb je niet nodig, er zijn ook wel gratis versies maar die zijn niet allemaal even goed...) en óf rechtstreeks met C++ verbinden met de database die daar op staat, óf als dat niet mogelijk is, een PHP bridge maken die voor je met de database communiceert en de juiste info ophaalt.

Zal je misschien iets meer kunnen uitleggen, en bijvoorbeeld een site geven, ik volg et niet helemaal, kan het neit gewoon heel makkelijk?

Je bent bezig met een C++ DLL file... het "makkelijk" stadium zou je allang voorbij moeten zijn :P

Anyway. Je moet even googlen naar "gratis webhost php sql" voor een gratis host met een database en support voor php. Je kunt het gratis weglaten als je het betrouwbaarder wil hebben, maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker...

Vervolgens als je die host hebt, moet je een klein PHP script schrijven dat een verzoek accepteert en vervolgens in de database bepaalde informatie checkt en een resultaat teruggeeft.

Dit wordt dan een mini webpagina waar bezoekers niet zo veel aan hebben.

Maar je moet daarna in je C++ programma een verzoek versturen naar de webserver met de opgegeven naam en wachtwoord (er zijn wel libraries die requests kunnen versturen naar een webserver; zoek er daar een van) en dan kun je het antwoord van de server uitlezen als het terugkomt, die kan dan controleren of het goed gaat.

Je zou ook nog met je host kunnen overleggen of je rechtstreeks met de database mag verbinden vanaf een externe server, maar bij mijn weten staat dat meestal uit omdat het de bedoeling is dat je een webpage host bij de gratis hosts, en niet de database gebruikt voor een extern script, dus het zou kunnen dat het ook nog eens tegen de voorwaarden is... dat zul je zelf even moeten kijken.

Je bent bezig met een C++ DLL file... het "makkelijk" stadium zou je allang voorbij moeten zijn :P

Anyway. Je moet even googlen naar "gratis webhost php sql" voor een gratis host met een database en support voor php. Je kunt het gratis weglaten als je het betrouwbaarder wil hebben, maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker...

Vervolgens als je die host hebt, moet je een klein PHP script schrijven dat een verzoek accepteert en vervolgens in de database bepaalde informatie checkt en een resultaat teruggeeft.

Dit wordt dan een mini webpagina waar bezoekers niet zo veel aan hebben.

Maar je moet daarna in je C++ programma een verzoek versturen naar de webserver met de opgegeven naam en wachtwoord (er zijn wel libraries die requests kunnen versturen naar een webserver; zoek er daar een van) en dan kun je het antwoord van de server uitlezen als het terugkomt, die kan dan controleren of het goed gaat.

Je zou ook nog met je host kunnen overleggen of je rechtstreeks met de database mag verbinden vanaf een externe server, maar bij mijn weten staat dat meestal uit omdat het de bedoeling is dat je een webpage host bij de gratis hosts, en niet de database gebruikt voor een extern script, dus het zou kunnen dat het ook nog eens tegen de voorwaarden is... dat zul je zelf even moeten kijken.

C++ is niet het probleem, maar ik ben totaal nieuw in database, php, websites etc. Nooit eits van geleerd, of in verdiept. Dat bedoelde ik met makkelijk, c++ is een studie geworde, dus dat lukt wel aardig.

Maar heb je misschien ergens een voorbeeld liggen of zal je me persoonlijk willen helpen? Ik kan misschien nog wel wat helpen met je online sinds ik nog steeds bezig ben met hacken van online games , maplestory, gunbound , runesacpe etc....

Grz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan