• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datagegevens tellen per rij

• Onderwerp starter Onderwerp starter GBJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GBJ

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Nog een probleem met mijn planner

Hoe leer ik een formule dat ik alleen de data uit een bepaalde rij wil tellen. De criteria van bepaalde rij is de rij waar de huidige datum staat.

In mijn werkblad heb ik in kolom A datums:
01-08-2004
02-08-2004
03-08-2004
etc. etc

In B t/m F staan variabelen datagegevens. Nu wil ik een cel waarin ik alle gelijke data gegevens uit de rij waar de datum van vandaag staat als een optel: dus als er in de rij van 02-08-2004 27x Pietje staat, wil ik dat deze cel het getal 27 genereerd.

Wederom bedankt
Gill

{geen idee}

Maar goed lijkt me dat je met deze formule wat moet experimenteren.

=AANTAL.ALS(D3:F3; "Pietje")

Ja dat heb ik al dagen achtereenvolgens gedaan, maar kom er niet uit!

Op de een of andere wijze moet ik de formule leren dat indien een datum in kolom A gelijk is aan vandaag dat deze datum bijvoorbeeld in cel A1 staat dat hij de gegevens moet tellen van cel B1:H1

Maar bedankt voor je aandacht !

Gill
;)

Bedankt Fred,

Dit lijkt er wel op, echter snap ik de laatste twee cijfers van deze formule =VERT.ZOEKEN(B2;A5:F6;6;0) niet.

Dus de 6;0 ???

En wat nu als ik in kolom A de dagen van de week zet en in Kolom B de datums, kan deze formule dan nog?

Groetjes
Gill

B2 is de waarde die die zoekt in de eerste kolom,A5:F6 is het gebied waar hij de gegevens moet zoeken, de 6 staat voor de kolom welke gegevens hij moet gebruiken en de 0 staat voor de benadering/afronding.

Op jouw laatste vraag kan ik antwoorden dat de formule dan ook kan, alleen vraag ik dan of je dan wilt weten wie welke week op welke datu hoevaak voorkomt, Of gewoon per week.
Wil je dit pw/pd dan moet er nor een formule tussen.

Gr, Fred

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan