Datagrid

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimdegroot

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2011
Ik probeer een rooster via een datagrid in mijn project in visual basic te krijgen, kan iemand mij uitleggen hoe het werkt? Want het wil echt niet lukken.. Heb een foto toegevoegd van hoe het er nu uitziet!

Alvast bedankt!

Bijlagen

• Rooster.jpg
    Rooster.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 22
Titel aangepast. De spoed zit zeker in het feit dat je het morgen moet inleveren. Schoolopdrachten worden in principe niet beantwoord, mits je aangeeft wat je zelf al gedaan heb om aan het antwoord te komen.

Dat klopt inderdaad, ik heb hier ook al eerder een topic neergezet maar niemand reageerde.. iig niet met een mogelijke oplossing! Ik wil wel alle code's hier neerzetten maar weet niet of dat zo handig is? Want het gaat alleen om dat kleine stukje!

Je hoeft (nog) geen code's neer te zetten, je dient uit te leggen wat je allemaal gedaan heb om tot een mogelijke oplossing te komen.

Ik heb rond gekeken op internet, maar het is voornamelijk uitgelegd in het engels en dat begrijp ik niet zo goed! Ik heb net geprobeerd om een dataset te maken en daarin een datatable maar er klopt allemaal helemaal niks van! De rest van het project gaat gewoon goed, maar daar loop ik echt mee vast..

@huijb, Ik weet niet of ik deze persoon al mag helpen. Aangezien het weinig codes zijn en veel wizards doorlopen is denk ik dat dit wel OK is? (en het moest vandaag ingeleverd zijn)
Ik kan begrijpen dat engelse tutorials niet altijd makkelijk te lezen zijn voor iedereen.
Als U nog steeds vind dat er niet geholpen moet/mag worden Verwijder mijn bericht dan A.U.B

Om het simpel te houden zou je kunnen beginnen met een service based database ( project -> add new item... - > Service based database.

Als het goed is staat in je solutions explorer nu een database.mdf.
Dubbelklik daar op en de server explorer zal openen.
Klik met de rechtermuisknop op tables en kies voor "Add new table".
Hier kan je je tabel maken (column names + datatypes).
Om records toe te voegen (gegevens toevoegen) moet je met rechtermuisknop erop klikken en kiezen voor "Show table Data".

Vul daar vervolgens alle data in.

Om nu een datagridview naar je form te krijgen open je de data sources (Data -> show data sources).

Als daar al een dataset staat klik je er met de rechtermuisknop op en kies je voor "Configure datasource with wizard".
Nu kun je daar de tables kiezen (of 1).
Als je de wizard nu verder afsluit dan kan zie je de table(s) onder de dataset staan.
Trek die naar het form waar je de datagridview wilt en visual basic zal automatisch een datagridview maken en op je form zetten.

Het is dan natuurlijk wel even slim als je de datagridview de readonly optie aan te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan