Datalimiet SABnzbd+

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rawb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Hej,
Ik ben sinds kort aan het downloaden met SABnzbd+, maar nou kreeg ik gister ineens waarschuwingen dat mijn datalimiet is bereikt. Vervolgens heb ik bij Ziggo nagevraagd wat mijn datalimiet is en kreeg ik het volgende antwoord:
"Voor internet hebben we geen datalimiet. Wel wordt je dataverkeer vergeleken met het gemiddelde gebruik voor jouw abonnement."
Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen? Is er bijvoorbeeld een functie om het datalimiet uit te zetten in SABnzbd+?
Alvast bedankt, Rob

Het volgende van de Ziggo site.

Is het gratis?
Het gebruik van nieuwsgroepen met je Internetabonnement van Ziggo is gratis. Wel ben je gebonden aan een datalimiet. Dat betekent dat er een maximum is voor de hoeveelheid informatie die je mag downloaden. Hoeveel dit is, is afhankelijk van uw Internetabonnement.

Dit betekend dus dat bij jou internet abonnement wordt gekeken naar andere mensen met hetzelfde abonnement. van al die mensen wordt een gemiddelde genomen. dus dat betekend, het gemiddelde download gedrag van mensen met jou soort abonnement is een x aantal Mbit.

Op het moment dat jij daar ver bovenuit stijgt kom je op een datalimiet, dan is jou download gedrag zodanig hoger dan andere gebruikers met hetzelfde abonnement dat je op de max zit die daarvoor ingesteld is.

Hier het volgende schema over datalimiet van ziggo

Elke abonnee kan een maximaal hoeveelheid gegevens downloaden. Dit is ingesteld om ervoor te zorgen dat nieuwsserver goed blijft presteren. De datalimiet is afhankelijk van je internetabonnement. Hoe sneller je abonnement, hoe hoger je datalimiet.
Abonnement Datalimiet
Internet Z1 10 GB per maand
Internet Z2 50 GB per maand
Internet Z3 100 GB per maand
Internet Z3i 200 GB per maand
Alles-in-1 Basis 10 GB per maand
Alles-in-1 Plus 50 GB per maand
Alles-in-1 Extra onbeperkt

het ligt er dus aan welk abonnement je hebt.

Hoe kun je zien hoeveel je al hebt gedownload?
Je kunt in de beheeromgeving van je webmail zien hoeveel data je in de lopende maand al hebt gedownload.

Wat als je dat datalimiet hebt bereikt?
Als je de datalimiet hebt bereikt, is het niet meer mogelijk om berichten van een nieuwsgroep te downloaden. Je ontvangt hierover een e-mail. In de eerstvolgende maand kun je weer opnieuw inloggen.

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt!
Is toevallig ook bekend vanaf wanneer de datalimiet wordt gereset? Gewoon vanaf de volgende maand?

Ja gewoon de volgende maand. dus je kan tot het max van je datalimiet gaan en de volgende maand zal je weer overnieuw zoveel mogen downloaden.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan