Datamatrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sephiku

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2012
Berichten
3
Hallo iedereen,

ik ben student aan de hogeschool in Antwerpen waarin ik de richting elektromechanica studeer.
Ik heb in mijn richting niet veel programmeren gezien in VB.net maar voor mijn bachelorproef moet ik redelijk veel programmeren.
Het is uiteindelijk de bedoeling om met behulp van een camera, een datamatrix in te lezen en deze omzetten in gewone tekst.
Het programma die hiervoor zal zorgen moet ik helemaal zelf schrijven. Aangezien mijn programmeerniveau niet zo hoog ligt kan ik wel een hulpje gebruiken :)
Om te beginnen ga ik een datamatrix generator maken, vervolgens een programma dat een prentje van een datamatrix kan omzetten naar tekst, ten laatste
ga ik een datamatrix uitlezen met behulp van een camera.

Ik heb momenteel een programma geschreven dat mijn gewone tekst omzet in binaire code, maar deze moet nog volgens de juiste schikking in mijn array gestoken worden.
Hierbij is ook mijn vraag, als er te weinig informatie is om de datamatrix volledig te vullen, hoe wordt deze dan opgevuld? Hoe worden de normale ASCII codes van 7-bits omgezet in 8 bits? gewoon +1 aan het einde?
en ik heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen om deze waarden in mijn array te steken :(

Alvast bedankt als iemand me kan helpen!

Groetjes Tom
 
Uitleg over arrays kan je hier vinden: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wak0wfyt.aspx

Simpel gezegd is een array een stapel strings/integers/enz... Het declareren van een array gaat makkelijk:
Code:
Dim StrArrayNaam() As String
Dim IntArrayNaam() As Integer

Om er dan vervolgens iets in te stoppen gaat zo:
Code:
StrArrayNaam(0) = "Hallo!"
StrArrayNaam(1) = "Ik"
StrArrayNaam(2) = "ben"
StrArrayNaam(3) = "MartinJM"

IntArrayNaam(0) = 0
IntArrayNaam(1) = 1
IntArrayNaam(2) = 10
IntArrayNaam(3) = 5
En zo kan je maar doorgaan.