Datarecovery HDD Recorder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digger36

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2006
Hallo,

Ik heb een Samsung DVD-HR720. Per abuis heb ik de HD geformateerd i.p.v. een DVD-RW die ik in het apparaat had gestopt. Weg opnames (waaronder een aantal prive opnames van mijn kinderen :( ). In het aparaat zit een gewone HD zoals je die ook in een PC tegenkomt. Ik wil dus de HD er uit halen, deze aan de PC hangen en vervolgens te proberen om de data weer boven water te krijgen. Nu moet ik daarvoor een aantal zaken weten. Heb Samsung al gebeld maar krijg van hun geen antwoorden op mijn vragen (sorry meneer, dat weten wij ook niet) :shocked:

Mijn vragen zijn:
1. Wat voor formateer proces wordt er gebruikt, is het een full of een quick format? Te zien aan de tijd die het de HDD recorder kost is het een quick format maar ik weet het niet zeker.
2. Wat voor filesystem gebruikt Samsung in deze HDD recorder en welk OS/tool heb ik dan nodig om de schijf te lezen en te recoveren?
3. Heeft iemand hier toevallig al eens mee te maken gehad en wat zijn zijn/haar ervaringen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien ik anders de boel kwijt ben. Er zijn uiteraard wel commerciële bedrijven maar die vragen zo'n 700 Euri om de boel te herstellen met een garantie tot aan de voordeur :(

Groetjes,

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan