Hallo allemaal,
Ik heb een algemeen rapport opgemaakt waarin allemaal gegevens in verwerkt zijn. Nu heb ik hiernaast een formulier gemaakt, deze wordt door de gebruiker gebruikt, en in dit formulier kan de gebruiker bepaalde criteria's instellen voor de gegevens die hij zichtbaar wil hebben. Als voorbeeld is er een kopje status, wanneer de gebruiker hier 'gereed' invult en vervolgens op de printknop drukt, laat het rapport alles zien waar de status gereed is. Hij zou hiernaast ook bijv. afdeling kunnen pakken om een overzicht van de afdeling te creëren met de onderdelen die daar gereed zijn.
Nu heb ik dit in tekst vormen, dit werkt allemaal prima, maar nu kom ik met datums en hier kom ik niet uit..
Mijn tekstvorm code voor bij het klikken op de print knop:
keuze_afdelingen is de verzonnen naam van het tekstvak.
Nu wil ik dit dus hebben met datums. Zowel de invoer voor het criterium en in het rapport is het datum/tijd als gegevenstype.
Dit moet voor [Aangemaakt] en [Ontvangst] (datum aangemaakt en datum ontvangst)
Heb zelf al een aantal dingen geprobeerd, zoals
maar hoe stel ik dan vervolgens datumaan = keuze_aangemaakt.????
Maar krijg foutmeldingen als ' typen komen niet met elkaar overeen' of ' gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie'
Iemand de oplossing voor deze beginner (a)?
Ik heb een algemeen rapport opgemaakt waarin allemaal gegevens in verwerkt zijn. Nu heb ik hiernaast een formulier gemaakt, deze wordt door de gebruiker gebruikt, en in dit formulier kan de gebruiker bepaalde criteria's instellen voor de gegevens die hij zichtbaar wil hebben. Als voorbeeld is er een kopje status, wanneer de gebruiker hier 'gereed' invult en vervolgens op de printknop drukt, laat het rapport alles zien waar de status gereed is. Hij zou hiernaast ook bijv. afdeling kunnen pakken om een overzicht van de afdeling te creëren met de onderdelen die daar gereed zijn.
Nu heb ik dit in tekst vormen, dit werkt allemaal prima, maar nu kom ik met datums en hier kom ik niet uit..
Mijn tekstvorm code voor bij het klikken op de print knop:
Code:
Private sub Knop 72_Click()
Dim statussen As string
Dim afdelingen As string
keuze_statussen.SetFocus
statussen = keuze_statussen.text
keuze_afdelingen.SetFocus
afdelingen = keuze_afdelingen.text
If afdelingen = "" and statussen = "" then
DoCmd.Openreport "overzicht", acViewReport
Elseif afdelingen = "" then
DoCmd.Openreport "overzicht", acViewReport, , "[status] = ' " & statussen & " ' "
Elseif statussen = "" then
DoCmd.Openreport "overzicht", acViewReport, , "[afdeling] = ' " & afdelingen & " ' "
Else
DoCmd.Openreport "overzicht", acViewReport, , "[afdeling] = ' " & afdelingen & " ' AND [status] = ' " & statussen & " ' "
End if
End sub
keuze_afdelingen is de verzonnen naam van het tekstvak.
Nu wil ik dit dus hebben met datums. Zowel de invoer voor het criterium en in het rapport is het datum/tijd als gegevenstype.
Dit moet voor [Aangemaakt] en [Ontvangst] (datum aangemaakt en datum ontvangst)
Heb zelf al een aantal dingen geprobeerd, zoals
Code:
Dim datumaan As date
Maar krijg foutmeldingen als ' typen komen niet met elkaar overeen' of ' gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie'
Iemand de oplossing voor deze beginner (a)?