• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dataset samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikvVelthoven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2016
Goedemorgen beste leden,

Ik ben bezig met een opdracht voor school maar loop een beetje vast. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zal mijn problem even kort samenvatten.

Ik heb een excel workfile met 3 worksheet. Op die worksheets staan verschillende bedrijven aangeduid met een CUSIP code. De bedrijven met de CUSIP code hebben verschillende variabele. Op de eerste worksheet de variabele market cap. op de tweede worksheet de variabele beta en op de derde worksheet de variabele stdev. Ik wil deze sheets aan elkaar linken maar zit met een klein problem. De CUSIP (ID variabele voor de bedrijven) komen niet allemaal met elkaar overeen. Ik wil er dus een dataset van maken waarin de CUSIP met elkaar gelinkt worden met de daarbij horende variabelen. De CUSIP codes die niet met elkaar overeenkomen moeten daarbij verwijderd worden. Ik heb mijn bestandje bijgevoegd. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Mijn dank is groot!
Bekijk bijlage Voorbeeld2005.xlsx

Andere tijdzone? Google eens op VERT.ZOEKEN() / VLOOKUP() Kan ook ook met <F1> dan kom je in de help van Excel

Hallo bedankt voor de reactie, heb idd de VLOOKUP functie gebruikt en was er inmiddels al uitgekomen.

Andere tijdzone? Hihi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan