Datasheet invullen/ aanpassen doormiddel van VBA(Userform)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ivo01
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo01

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2017
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opstellen van een dashboard. Hiervoor voer ik projecten in, in een excelsheet. Projectleiders moeten daarna gegevens invullen. Het invullen van de gegevens is niet heel handig op dit moment, daarom wil ik een userform toevoegen om het te vergemakkelijken en om overzicht te creeren. Dit heb ik nu gemaakt, echter heb ik veel te weinig VBA kennis om de juiste stappen te beschrijven. Via de comboboxen wil ik een zoekfunctie creeren waaruit de projectmanagers het project kunnen selecteren (het originele bestand bestaat uit 400 projecten). Hierna zien zij de ingevoerde data (als deze eerder al is ingevoerd). Er moet een mogelijkheid zijn om de ingevoerde waardes aan te passen.
De N.v.t. toepassing moet ervoor zorgen dat bij het juiste project N.v.t. wordt ingevuld op geplande datum. De tekstvelden moeten de ingevulde informatie kopiëren naar de juiste cellen.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk op de manier hoe ik dit wil en wie kan mij helpen met de VBA codes?

Ik hoor graag van jullie! Bekijk bijlage Map1 stage.xlsm

Je hebt het in je omschrijving over comboboxen. Ik zie alleen listboxen staan. Wil je op basis van de Leadengineer zoeken? Dan heb je meerdere projecten, dus welke moet er worden geselecteerd? Ik zou het beperken tot 1 zoekwaarde en dan zou ik het projectnummer nemen.

Oh, het moest een combobox zijn. Het is inderdaad een goed idee om het enkel te beperken tot de projectnummers.

Ivo, voor het vullen van je textboxen kan je hier wel wat mee. MOet je wel even een combobox maken en deze aan je lijst met projectnummers koppelen.

https://www.youtube.com/watch?v=7DzLzOHEi-E

Daarna zou je het met deze code (wel aanpassen natuurlijk) kunnen wegschrijven.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

Dim findvalue As Range

Application.ScreenUpdating = False

Set findvalue = Blad1.Range("A4:A300"). _
 Find(What:=Me.ComboBox1.Value, LookIn:=xlValues, Lookat:=xlWhole)

findvalue = ComboBox1.Value
 findvalue.Offset(0, 1) = ListBox1.Value
 findvalue.Offset(0, 2) = TextBox4.Value
 findvalue.Offset(0, 3) = ComboBox1.Value
 findvalue.Offset(0, 4) = ComboBox2.Value
 findvalue.Offset(0, 5) = ComboBox3.Value

MsgBox "De gegevens zijn aangepast!"

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan