DataTable exporteren naar CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpddnos

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Beste allemaal,

Ik ben een programma aan het schrijven waarmee we op bedrijf de voorraad in ons magazijn kunnen bijhouden. Nu moet de volledige voorraad naar CSV geexporteerd kunnen worden. Ik ben al een paar dagen aan het proberen uit te vissen hoe ik dit voor elkaar moet krijgen maar ik kom er niet uit. Ik zag ergens een stukje C# code met CreateCSVFile() maar hoe gebruik ik dat? Hieronder mijn relevante code:

Code:
using System;
using System.IO;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using CrystalDecisions.CrystalReports.Engine;
using CrystalDecisions.Shared;

namespace rookoven.com_vooraadbeheer
{
private void exporterenToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (sfdExport.ShowDialog() == DialogResult.OK)
            {
                CreateCSVFile(dtVoorraad,sfdExport.FileName);
            }
        }
}

CreateCSVFile word door Visual Studio 2008 Pro niet herkend. Weet iemand hoe ik dit oplossen kan? Of weet iemand een andere manier om een DataTable naar CSV te exporteren?

Laatst bewerkt:
niemand die mij verder helpen kan? De applicatie is bijna klaar! Alleen het exporteren moet nog. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven!

Hey,

die methode CreateCSVFile heb jij gewoon niet.
Deze methode is door iemand zelf geschreven en die heb jij niet overgenomen.
Een makkelijke manier om een DataTable om te zetten naar een CSV bestand is de rijen doorlopen. Dus 2 foreach lusjes. De eerste door de rijen en de 2e door de kolommen.
Dan schrijf je dus kolom voor kolom weg. Als die rij af is plaats je een '\n' in het bestand.

Zo kun je je eigen csv genereren.
Ik heb hier geen voorbeeld van, maar ik denk niet dat het heel moeilijk zal zijn.

Gr,
Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan