• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datavalidatie, een validatie kopieren naar meerdere cellen, en daar waarden aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

monsternaf

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2016
Dag,

Een heel simpele vraag, kom er zelf alleen niet uit...
Via dynamische afhankelijke datavalidatie heb ik een aantal lijsten gecreëerd. Nou wil ik de formule binnen een aantal cellen kopiëren naar een andere cel, maar dan met een andere verwijzing.
Als ik de validatie van de cel die ik wil kopiëren overneem, en plak naar de cel waar deze in moet, heeft hij nog steeds de verwijzing naar de oude cel.
Als ik deze wil aanpassen van $B$17 naar bijv. $B$97, kan ik dit niet doen door in de bron van de gegevensvalidatie te gaan staan, en simpelweg met de pijltjes heen en weer te gaan (cellen worden toegevoegd).
Hoe kan ik wel snel de validatie van een cel kopieren naar een ander cel en hier een verwijzing in de formule aanpassen?

Zie afbeelding.

Mvgadad.png

Plak de formule zonder het = teken in een lege cel. Doe daar je aanpassingen en plak hem dan in de gewenste cel met een = teken er voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan