dataverkeer meten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik overweeg onze websites onder te brengen bij een hostingbedrijf.
Om een goede vergelijking te maken van diverse te ontvangen aanbiedingen, wil ik graag weten hoeveel dataverkeer wij per maand genereren. Hoe kunnen wij dat meten / monitoren?

Dat kun je niet meten als je nog geen hosting hebt. Je kan wel een inschatting maken;
Stel de website is 2 mb en je verwacht 2000 bezoekers per maand. Je doet dan: 2x2000 = 4000 MB of kortweg 4 GB :)
Je hebt dan een hosting pakket nodig dat minimaal 4 GB p/m aan bandbreedte heeft.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen hebt.
Gr.
Jasper

Stel de website is 2 mb en je verwacht 2000 bezoekers per maand. Je doet dan: 2x2000 = 4000 MB of kortweg 4 GB :)
Je hebt dan een hosting pakket nodig dat minimaal 4 GB p/m aan bandbreedte heeft.
In de praktijk zal dat natuurlijk minder zijn. Niet iedere bezoeker zal iedere pagina bekijken en terugkerende bezoekers kunnen (een deel van) de site nog in hun cache hebben staan.

Laatst bewerkt:
In de praktijk zal dat natuurlijk minder zijn. Niet iedere bezoeker zal iedere pagina bekijken en terugkerende bezoekers zullen (een deel van) de site nog in hun cache hebben staan.

Helemaal gelijk :)

Afhankelijk van je router of firewall kun je daar natuurlijk je dataverkeer meten. Eventueel op de netwerkkaart van de webserver zelf kan dat ook nog. Je kunt ook nog webalizer installeren. Kun je een en ander inzichtelijk mee maken over je websites.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan