Dataverlies USB-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wout L

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
Van het ene moment op het andere is mijn USB-stick niet meer toegankelijk. Windows geeft aan dat de stick leeg zou zijn (wat normaal niet het geval is) en eerst geformatteerd moet worden. Ook op andere computers krijg ik diezelfde melding.

Ik heb zelf al een paar dingen geprobeerd:
1) Andere computers --> zelfde probleem
2) Met TestDisk en Recuva geprobeerd om data terug te halen, maar geen van beide vindt een partitie terug op de stick, dus verder niets mee te doen.

Is het misschien een mogelijkheid om de stick eerst terug te formatteren met een programma, om dan (een deel van) de data proberen terug te halen met een van de 2 voorgaande programma's?

Alvast bedankt!

Heb ik ook gehad, had er alleen muziek op staan . Ga er maar vanuit dat de Stick gewoon kapot is.

Als je formatteert is je data vrijwel zeker weg. Probeer de stick eens onder Linux te laden. Download hiervoor eventueel een Ubuntu Live CD. Het probleem is dat de stick niet herkend wordt. Tools helpen dan niet, die gaan uit van een benaderbaar bestandssysteem.

En ter voorkoming van herhaling. Kies in Windows altijd eerst voor de optie hardware veilig verwijderen in de systeembalk, voordat je de stick uit de computer haalt. Dit is meestal de oorzaak van dit soort problemen.

Heb ik ook gehad, had er alleen muziek op staan . Ga er maar vanuit dat de Stick gewoon kapot is.

Heb ik ook gehad ..... inderdaad, ook usb geheugensticks kunnen het na langere tijd begeven !!

Inderdaad. Net als alles kunnen ook deze dingen kapot. Echter het meest voorkomende probleem dat ik tegenkom is dat ze gewoon uit de computer worden getrokken zonder het apparaat netjes uit Windows te verwijderen. Dit levert precies hetzelfde resultaat.

Via Linux werkt het inderdaad gewoon wel! Bedankt daarvoor Roger!
Ik heb Ubuntu rechtstreeks vanaf de cd-rom gestart en zo de files naar de harde schijf gekopieerd als backup. Daarna was de stick ook gewoon weer te openen in windows.

"Veilig verwijderen" werkt bij mij helaas niet altijd. Dikwijls is de stick gewoon niet terug te vinden in het lijstje "veilig verwijderen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan