DataView vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter djenn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djenn

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Weet iemand hier het fijne van?

Met dataview heb je de mogelijkheid om uit een dataview een tabel te maken door middel van het volgende commando:

Code:
 Dim Voorraad As DataTable = view.ToTable("Merk", _
            True, "Fietsen", "Prijs")

In dit geval krijg je een nieuwe tabel die "Merk" heet, met de kolommen Fietsen en Prijs.

Maar wat is dan het nut van het Dimmen met de naam voorraad, ik dacht dat dàt de naam van de tabel zou zijn, wat heeft het nu voor nut om twee namen voor het zelfde ding te hebben?

omdat nu de inhoud van die 'view.ToTable("Merk", True, "Fietsen", "Prijs")' wordt opgeslagen als 'Voorraad' in het geheugen (als datatabel)

dus met Voorraad als variabele kan je de extra methodes en properties oproepen die
je kan gebruiken bij een Datatabel. Bijvoorbeeld writeXML, rows, columns en primarykeys enzo.

Uit mijn hoofd wordt Merk alleen maar een naam van de tabel zelf en niet een variabele.

Zie het als hetvolgende :

Dim mijnstring As String = "abc"
Dim nieuwestring As String = Nothing

mijnstring.Replace("b", "c") '<= zal niets doen omdat er geen variabele aan toegekend is.

het moet zijn

nieuwestring = mijnstring.Replace("b", "c") ' <== nieuwestring zal worden 'acc'

Laatst bewerkt:
Dat had ik zelf ook wel een beetje bedacht, wist het alleen niet zeker.
Maar wat heeft het dan voor nut om er dan toch ook nog de naam "prijs" aan te plakken, in mijn opinie doe je verder alle bewerkingen met referentie aan de naam voorraad.
Of mis ik nu iets.

Grtz, djenn.

edit:
Ik kom op mijn woorden terug, nadat ik wat voorbeelden van de classes heb doorgespit blijkt dat de naam wel degelijk belangrijk is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan