date() difference? ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airborn01

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Hoi!

Iemand die me kan vertellen hoe ik bijvoorbeeld in mijn database kan maken dat iemand ouder moet zijn dan 12jaar?

Concreet: Ik mag maar leden aanvaarden vanaf 12jaar. Zorg ervoor dat de geboortedatum minstens 12jaar (of 4380 dagen) voor de huidige datum ligt. Toon een bericht als dat niet zo is.

De cursus die ik hier heb is nogal omslachtig hieromtrent en ik vind overal codes terug op het web die hier niet in vermeld staan....mss is er een easy-way?

Je kunt een check doen op leeftijd met deze fomule in een query:

Code:
Leeftijd: DateDiff("yyyy";[Geboortedatum];Date())+(Date()<DateSerial(Year(Date());Month([Geboortedatum]);Day([Geboortedatum])))

Je kunt de berekening ook op een tekstvak op een formulier gebruiken. Dan zet je de formule in de regel <Besturingselementbron>, en vervang je het woord Leeftijd door =

Ik zit nog niet aan het hoofdstuk Queries....en formulier komt ook erna :p

Het moet dus blijkbaar gebeuren op een simpele manier aangezien ik nog niet door het moeilijkere ben gepasseerd. Die formule hierboven zal werken, ben ik van overtuigd maar ik wil wel eens weten hoe het anders kan....

Vind het nogal een rare vraag uit die cursus er vanuitgaande dat het hoofdstuk queries ERNA komt :)

Logica soms, nietwaar.....

Edit:
I krijg bij een andere opdracht een Check error...

Ik moet voor een magazijn het reknummer en rijnr geven.

Bv:

7A
2C
1B

Het eerste moet een cijfer zijn van 1 tem 7 en het tweede een letter A, B of C.

Between 1 and 7 Like [A-C] bij validatieregel en 0L bij invoermasker is blijkbaar een slechte oplossing.

......

Laatst bewerkt:
Vraag opgelost -> zet 'm op afgehandeld.
Nieuwe vraag -> open een nieuw onderwerp.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan