Date server anders dan in nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.

That Guy

Meubilair
Lid geworden
28 nov 2006
Beste allen,
Ik was dus lekker bezig met een verjaardag-script, en het werkte allemaal perfect, maar net (20:32, 28-10-2007) was er volgens het script geen jarige, terwijl Annemarie op de 28e jarig was.

Het probleem: op een begeven moment (ergens rond 20:15) werd de datum volgens de date("d-m") de 29e. De server-tijd is dus verkeerd aan die van mij (neem ik aan)

Nu wil ik het rechtzetten, heeft iemand een idee hoe je de tijd zo kan formateren?

Klein stukje script:
PHP:
$dateh = date("d-m-");
	$query = mysql_query("SELECT * FROM personen WHERE geb_datum
                                                   LIKE '$dateh%' ORDER BY geb_datum");

ps. de server-pc-tijd anders zetten is geen optie :p want het word door een free hoster ergens gehost.

Laatst bewerkt:
Wellicht door te werken met GMT tijd.

PHP:
$dateh = gmdate("d-m-",strtotime("+1 hour"));

// voor de volledigheid kun je het met onderstaande testen
// $gmt = gmdate("d-m-Y H:i:s",strtotime("+1 hour"));
// echo $gmt;

Laatst bewerkt:
op t eerste moment niet werkend, maar na de "d" en "m" omgedraaid te hebben werkt t als een tierelier (werk met nl-datumformaat:p)

dank je man!:thumb:

Ah, dat verklaard waarom ikzelf zo raar tegen mijn uitvoer keek:o... Ik zal het in mijn voorbeeldje fixen.

Het datum formaat heb je immers zelf gedefinieerd ("d-m-"), zonder de toevoeging strtotime("+1 hour") kun je dus rond middernacht met probleempjes komen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan