Datediff Criteria in Selection query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koetje13

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Hallo,

Ik heb 2 data Vandaag en Valid to Date en de volgende functie:
Days Left: DateDiff("d";Now();[Valid to date])
Daar krijg ik netjes het aantal dagen uit. So far, so good.

Maar als ik als criteria >0 invul krijg ik heel de tijd een parameter pop-up voor het invullen van "Valid to date", terwijl die ernaast staat.
Kunnen jullie mij hiermee helpen?:confused:

Thanks

Heb je een Totalen query gemaakt?

Nee geen totalen qry.
Een selectie qry waar al wat verbouwingen inzitten op de verschillende datum(s).

Maar als een kopie maak en ik wil zo van de waarde laten lezen dan geeft die ook een parameter pop-up.

Je zou het eens zo kunnen proberen...

Bijlagen

• DateDiff in Group By query.jpg
    DateDiff in Group By query.jpg
    13,8 KB · Weergaven: 25
Nope, nog steeds een pop up voor de "Valid to date"
Heeft het misschien te maken met de functie op de "valid to date"?

Valid to date: Format(DateSerial(Left([SCOMPE!HATDT1];4);Mid([SCOMPE!HATDT1];5;2);Right([SCOMPE!HATDT1];2));"dd-mm-yyyy")

En als je deze probeert?

Code:
Valid to date: DateSerial(Left([SCOMPE!HATDT1];4);Mid([SCOMPE!HATDT1];5;2);Right([SCOMPE!HATDT1];2))

Ik dacht namelijk niet dat je een Format kunt gebruiken in een query; is ook volslagen overbodig, want de notatie doe je uiteraard in de eigenschappen van het veld.... Bovendien heb je dan een tekstveld, en geen datumveld.

Kijk aan, weer wat geleerd.

Maar ik kan nog steeds niet op de Datediff >0 selecteren.

De Valid to date zit in dezelfde query als je Datumverschil berekening; op het moment van het bereken van het verschil heb je nog geen datum. Denk ik. Als je de query op TOTALEN zet en de instellingen overneemt van het plaatje zou het kunnen werken. Probeer dat eens?

Ik heb het gevonden!!!

De "Valid to date" moest groter zijn dan de huidige datum Now()
Dan heb je ook geen negatieve waarden in de "Days Left"

Maar bedankt voor je hulp!

En wat is [Valid to Date2] en [Valid from Date2] ? Het ziet er uit als een berekening. En welk geval je Expressie moet nemen, niet Group by...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan