Datediff en Or-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb een drietal kolommen met datums in. Ik wil een query maken met een expressie die Ja of Nee (of 0 of 1 of -1, whatever) geeft als één van die drie kolommen een datum bevat die langer dan 14 dagen geleden is dan 'vandaag'.

Ik weet dat ik dit wellicht met Or, Datediff en Now moet doen, maar ik krijg maar geen resultaat. Kan iemand mij helpen?

Een datumberekening hoeft niet moeilijker dan IIF([Datum1]<Date()-14;True;False) te zijn. En als je drie datums wilt checken, dan kun je die nog wel nesten.

Een datumberekening hoeft niet moeilijker dan IIF([Datum1]<Date()-14;True;False) te zijn. En als je drie datums wilt checken, dan kun je die nog wel nesten.

Voor alle zekerheid, hoe zou dat dan gaan? Als een tweede datumveld [Datum2] zou heten.

Dat hangt er een beetje vanaf wat je wilt; als één van de drie aan de voorwaarde moet voldoen, en het niet uitmaakt welke, kun je ze ook bij elkaar optellen. Dan krijg je zoiets:

Code:
Test:IIF(IIF([Datum1]<Date()-14;1;0)+IIF([Datum2]<Date()-14;1;0)+IIF([Datum3]<Date()-14;1;0)>=1;"Minstens een datum voldoet";"Geen enkele datum voldoet")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan