DatePicker vervangen voor textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Goedendag,

Op mijn werk werkt plotseling het mscomctl.ocx niet meer (datepicker).
Waarom weet ik niet maar onze IT krijgt het opnieuw registreren ook niet voor elkaar en willen niet echt verder kijken.

Is er misschien een mogelijkheid om de datepicker te vervangen met een textbox met dezelfde (soort) code? Op dit moment is het even niet mogelijk om een voorbeeld te plaatsen omdat ik geen pc in de buurt heb....

De vraag is eigenlijk of het mogelijk is om onderstaande code te herschrijven voor een textbox(2).

Code:
Public Sub CommandButton1_Click()

If DTPicker1.DayOfWeek <> vbMonday Then
MsgBox "Vul een Maandag als 1e werkdag om verder te gaan!", vbCritical, "Maandag"
Exit Sub
Else

End If
If TextBox1.Text = "" Then
MsgBox ("Er is geen naam ingevuld! Graag invullen!"), vbCritical, "Naam invullen!"
Else
Range("E2").FormulaR1C1 = TextBox1.Text
Range("H1").FormulaR1C1 = DTPicker1.Value

Me.Hide
UserForm2.Show
End If

End Sub

Alvast bedankt voor het meedenken!

Laatst bewerkt:
Ik had hetzelfde probleem, het ligt aan de overgang naar Windows 7. Ik heb het op weten te lossen, maar ik weet niet meer hoe.
Het ziet er nu anders uit, dat weet ik nog wel, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Als het een 64-bit Windows is dient IT wel de regsvr uit de SYSWOW64 map te gebruiken.
Daarnaast moet niet alleen de mscomctl.ocx worden geregistreerd maar ook de comctl32.ocx.
Als dat niet werkt dienen ze de mscomct2.ocx te downloaden en te registreren.
http://www.ocxdump.com/download-ocx-.../download.html

Bedankt voor je reactie Edmoor, maar helaas heeft het externe IT bedrijf de handdoek al in de ring gegooid ( nadat ze de opties die ik voor ze uitgezocht heb incl de 64 bit oplossing geprobeerd hebben) en onze App.beheer hebben andere zaken op hun priolijst staan helaas....

Dus ik hoop dat er nog een manier is om de datepicker te vervangen.

Laatst bewerkt:
Wat er naar mijn mening moet gebeuren schreef ik al en kan maximaal een kwartiertje tijd kosten.

Blijkt dat het op een server of servers anders werkt.... Althans zo wordt dat mij verteld. En zelf kan en mag ik er niet bij...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan