• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum aanpassen in tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter i-Mac
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

i-Mac

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Na mijn vorige vraag omtrent titels blokkeren in meedere tabbladen, heb ik nu nog een vraag.

Ik maak een excel bestand op, die onderverdeeld is in 12 tabbladen (elke maand apart in één tabblad). In het eerste vakje staat de dag, in het tweede de dag ( vb.01-07-2007).

Eens per jaar maak ik een nieuwe kopie aan van het excel bestand. Darin moet ik dan alle datums aanpassen. Nu zoek ik een manier om dat in één keer te doen.

Thuis op mijn Mac kan ik die data één keer kopieëren, en dan overal plakken. Op mijn werk werk ik op een PC, waar dit helaas niet werkt, dus zoek ik handigheidje.

Dank bij voorbaat

PS : Van VBE ken ik niks :(

Jow

Ik ben niet 100% mee, maar ik ga toch een poging wagen.

Open een leeg Excel bestand.

Zet in B1:

=DATUM(JAAR(VANDAAG());kolom()/2;RIJ())

Maak B1 op als de datum zoals jij hem hebben wilt.

Zet in A1:

=B1

Maak A1 op als ddd of evt. dddd. Hangt van jouw voorkeur af.

Selecteer A1:B1. Voer door naar kolom X met behulp van de vulgreep. Met A1:X1 nu geselecteerd, gebruik de vulgreep nogmaals om tot en met rij 31 te gaan.

Zorg er nu manueel voor dat elke maand het juiste aantal dagen heeft. Delete de onderste dagen in elke maand die minder dan 31 dagen heeft.

Selecteer nu A1:X31. Kies Bewerken > Kopieren, dan Bewerken > Plakken speciaal > Waarden.

Je hebt nu voor elke dag van dit jaar: de dag en de datum. Knip naar de juiste plaats in je bestand.

Hoe vind je dit?

Wigi

Hoi, mooie uitleg, maar niet wat ik zoek. Zou je het erg vinden als ik een voorbeeld opstuur aan je?

EDIT : niet meer nodig! De Help functie leerde me dat ik anders kan tewerk gaan. Toch bedankt voor je moeite.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan