• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum Activiteit (eerste en laatste)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hammers

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Voor onze projecten wil ik op basis van de data die het boekhoudpakket levert genereren wat de datum van de eerste activiteit was en wat de laatste activiteit is.

Op basis van tellingen kan ik al zijn in welke maanden er activiteit is en of het project nog actief is, maar een begin en "eind"datum maakt het visueler.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt met in het rood de waardes die ik zou verwachten.

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Bijlagen

IN b5:

Code:
=MIN(IF($H$5:$H$15=A5;$J$5:$J$15;""))

In C5:

Code:
=MAX(IF($H$5:$H$15=A5;$J$5:$J$15;""))

Allebei afsluiten met Cntr shift enter (matrix formules)

Dit is echt geweldig, ik had Max en Min wel gevonden als optie, maar nog nooit mee gewerkt !

Hartstikke bedankt

Bedankt voor de aanvulling, ik ben zelf niet zo'n fan van draaitabellen en werk heel veel met som(men).als
Waarom zou ik voor een draaitabel kiezen in dit geval ?

Draaitabel werkt met veel gegevens heel snel. Matrix formules worden met steeds groter wordende databestanden steeds trager.
En je hebt zoals Vena zei geen formules nodig

PS: ik heb een bestand met 5000 rijen waarbij mijn (meer uitgebreide) matrix formule prima werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan