• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum afdwingen in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik heb een werkblad waar collega's o.a. in een bepaalde kolom de startdatum en in een ander kolom een einddatum in moeten voeren van de fabricatie van een product. Daarachter hangen werkbladen met draaitabellen zodat allerlei info per klant ed. bepaald wordt per periode. Het probleem is nu dat mensen soms wat slordig zijn en zich van cel/kolom vergissen en er dus geen datum in de juiste kolom wordt ingevuld. Hierdoor heb ik uiteraard problemen met mijn draaitabellen.

Vraag is nu: is het mogelijk in een bepaalde kolom enkel een datum te accepteren, of leeglaten? Wordt er iets anders dan een datum ingevuld zou ik graag een foutmelding genereren ('Enkel een datum wordt in deze cel geaccepteerd').

Waarschijnlijk loopt dit via VBA(?)

Hartelijk dank, dit is precies wat ik nodig heb en veel simpeler dan ik vermoedde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan