• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum afhankelijk van andere input

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
109
Hallo,

Ik heb een online spreadsheet en heb wat hulp nodig. Ik heb 4 kolommen, 1e geeft aan met Y of N of het probleem al is opgelost, de 2e kolom geeft aan wanneer het probleem is gemeld, en de 3e kolom moet mij vertellen waneer de 1e kolom op Y is gezet en de 4e kolom geeft aan hoelang het heeft geduurd voordat het probleem is opgelost.

Nou wil ik graag hebben dat als iemand aangeeft dat het probleem is opgelost en de input in kolom 1 op Y zet, de datum dan automatisch word ingevuld in de 2e kolom, en de 4e kolom berekend dan het verschil tussen de 2e en 3e kolom.

Mocht het automatish invullen van de datum in kolom 3 veel werk kosten (wat ik me kan voorstellen omdat er dan waarschijnlijk vbs bij komt kijken, en ik weet niet eens of online spreadsheets dat wel ondersteunt) dan zou het natuurlijk ook gewoon handmatig kunnen worden ingevuld.

Op het moment werkt het handmatig, alleen omdat het probleem nog niet is opgelost staat er geen datum in kolom 3, hierdoor geeft exel aan wat de meld-datum van het probleem is in kolom 4 (omdat de formule is kolom 2 - kolom 3 = 4) is hier een oplossing voor? het zetten van een streepje in kolom 3 resulteert in een #VALUE error :(

Gr Tim
 
Post een voorbeeldje van je bestand met het probleem toegelicht.
 
Hoi,
Zoiets?
Formule in D6 rekent zaterdag en zondag niet mee (als er de zaterdag gewerkt wordt verander de 1 in 11)
Greetz
 

Bijlagen

  • Datum bereken met Y.xlsm
    16,3 KB · Weergaven: 28
Hoi,
Zoiets?
Formule in D6 rekent zaterdag en zondag niet mee (als er de zaterdag gewerkt wordt verander de 1 in 11)
Greetz

Ah ik zie wat je gedaan hebt, dit was waar ik naar opzoek was, bedankt!

Ik heb nog een vraag maar ik zal daarvoor een new topic starten.

Bedankt,

Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan