Datum aftrekken van elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmij7

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Hallo,

Ik ben hier ook nieuw, eerst Excel gedaan en nu alles over naar access.
Ik heb een db van 1000 leden
Hiervoor heb ik een datavel geb_data gemaakt
Ik heb een leeftijd veld gemaakt
En als laaste heb ik een welke datum veld gemaakt (hierin geef ik de huidige datum in)

Nu probeer ik al uren en vele bladen door de access database heen te gaan een antwoord te vinden

Hoe krijg ik nu de leeftijd van het lid.

Ik heb nog geen kennis van expressies e.d., heb wel book Acces grand Cru 2007 gekocht en ben haastig aan het inlezen

Ik heb de db bijgevoegd

bedankt

Antoon

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met deze query kun je heel simpel de leeftijd berekenen:

Code:
'---------------------------------------------------------------------------------------------------------
'//Leeftijd berekenen in query:
'---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leeftijd: DateDiff("yyyy";[Gebdat];Date())+(Int(Format(Date();"mmdd"))<Format([Gebdat];"mmdd"))

Laatst bewerkt:
Hoi

Klinkt natuurlijk heel stom, maar waar plaats ik dit neer

Bedankt

De code is een query, dus de regel Leeftijd: kun je in zijn geheel kopieren en in een query zetten.
Code:
Leeftijd: DateDiff("yyyy";[Geb_data];Date())+(Int(Format(Date();"mmdd"))<Format([Geb_data];"mmdd"))
Je hoeft verder niet zoveel te doen; de formule berekent op basis van de huidige datum en de geboortedatum de leeftijd uit.

Een echt simpele leeftijdsberekening:
Year(0) - Year([geboortedatum] - Now() + 1)

HAllo allen,

Het heeft gisteravond, vannacht een paar uurtjes geduurd, voordat ik het voor elkaar had waar ik het moest plaatsen
Zat totaal anders te denken, maaar het is opgelost, dus ik ben blij.

Nu verder met de database.

Allen bedankt

datums aftrekken

hallo hoe kan je datums aftrekken in access zodat je het aantal dagen uitkomt?

Deze vraag is a) behoorlijk belegen en b) anders als de vraag van TS. Maak een dus eigen vraag aan, zou ik zeggen. Overigens: heb je het überhaupt al geprobeerd? Antwoord op die vraag dus in een eigen vraag geven :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan