• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum auto invullen in vel na bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny_no

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
Beste vrienden,

ik zit met een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik heb in excel een klein formuliertje gemaakt (dankzij internet) voor ons magazijn een beetje op putn te zetten (we hebben geen Acces, ken ik trouwens geen bal van)

het is zeer simpel : Product / levering (IN) / uit stock (OUT) / in stock

bij het bereiken van de min. stock verkleurd het veld en weet hij dat dit moet doorgegeven worden, tot nu zeer simpel.

alleen is het zo dat de velden geleverd en uit stock zich continu optellen, en dit kan voor verwarring gaan zorgen.

daarom dacht ik om eventueel een "verwerkingsdatum" veld in te voeren, met andere woorden:
vandaag 20/6 worden er 100 platen geleverd, hij vult dit in zijn veld in en automatisch wordt de laatste bewerkingsdatum ingevuld.
is er een mogelijkheid om dit te doen?

een ander idee dat ik had, maar geen flauw idee of dit kan is dat na ingave van de hoeveelheid het veld automatisch terug blanco wordt

ik weet rare vragen maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel

alvast bedankt

Bijlagen

Beste vrienden,

ik zit met een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik heb in excel een klein formuliertje gemaakt (dankzij internet) voor ons magazijn een beetje op putn te zetten (we hebben geen Acces, ken ik trouwens geen bal van)

het is zeer simpel : Product / levering (IN) / uit stock (OUT) / in stock

bij het bereiken van de min. stock verkleurd het veld en weet hij dat dit moet doorgegeven worden, tot nu zeer simpel.

alleen is het zo dat de velden geleverd en uit stock zich continu optellen, en dit kan voor verwarring gaan zorgen.

daarom dacht ik om eventueel een "verwerkingsdatum" veld in te voeren, met andere woorden:
vandaag 20/6 worden er 100 platen geleverd, hij vult dit in zijn veld in en automatisch wordt de laatste bewerkingsdatum ingevuld.
is er een mogelijkheid om dit te doen?

een ander idee dat ik had, maar geen flauw idee of dit kan is dat na ingave van de hoeveelheid het veld automatisch terug blanco wordt

ik weet rare vragen maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel

alvast bedankt

Cellen in Excel kunnen zichzelf niet leegmaken.
Wat wél kan is met VBA-code bij het invoeren cellen optellen en daarna leegmaken. Bovendien kan dan de datum worden weergegeven.
Als je aangeeft welke cellen de invoercellen, optelcellen etc zijn, dan is een macro met VBA-code zo gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

kolom P is de starthoeveelheid
kolom E en G zijn de in te vullen kolommen (leveren en uitvoer)
Kolom J is het resultaat
kolom D en F zijn de "gewenste" datumvelden om te zien wanneer de laatste bewerking is geweest (zie mijn excel bestand in oorspronkelijk bericht)

dus: P (laatste stockcontrole) + E (levering van goederen) - G (uit stock) geeft J (in stock)

Ik moet wel toegeven dat ik geen flauw idee heb wat een VBO code is

bedankt

Laatst bewerkt:
Ik moet wel toegeven dat ik geen flauw idee heb wat een VBO code is
Er staat al wel VBA-code in het bestand.

Dus na het invullen van kolommen E en G moeten deze weer worden leeggemaakt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

VBA visua basic duh

eerlijk is eerlijk, deze code heb ik van het net gepluk want ik ken er niets vazn :confused:

inderdaad E en G

ik heb mijn lijst ondertussen aangepast (zie bijlage) nu E en F met auto datum in D en G

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan