Datum automatisch aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Geachte lezer,
T.b.v. een database heb ik een formulier waar ik de N.A.W. en nog enkele andere gegevens invoer en tevens heb ik op dit formulier een veld waar ik invoer: datum “Laatste wijziging”.
Ik zou nu graag verwezenlijken dat wanneer ik een wijziging in het betreffende formulier aanbreng, dat dan automatisch de datum in het veld “Laatste wijziging”voorzien wordt van de huidige datum.
Hoe zou ik dat moeten doen?
Kan mij iemand een tip geven?
Bij voorbaat dank. M.vr.groeten,
Math.

Beste Math,
Het enige wat ik me zo even kan verzinnen is een functie met de datum in een exel document.
In een cel plaats je de opdracht:

=vandaag()

Dit geeft de datum van de huidige dag weer.
Als je nu in de opties de functie automatisch berekenen weghaalt, dan veranderd de datum pas wanneer je handmatig berekend.
De volgende keer dat het document wordt geopent, staat de oude datum erin.

IK weet niet of je verstand hebt van macro's. Maar dit kun je via een macro inregelen.

Dit zou moeten gebeuren bij het openen van het formulier. Om de huidige datum te krijgen is het date().

De groeten,
Mark

zet een stukje code in de gebeurtenis van het formulier na bijwerken, me."naam van het veld"=date()
Als je het getoonde record wijzigd zal de datum automatisch gewijzigd worden

Datum automatisch aanpassen

Hallo Hooija,
Ik denk dat dit misschien de goede oplossing is maar het werkt nog niet bij mijn formulier.Hij vult bij een nieuw record gewoon de huidige datum in (en dat is niet de bedoeling) en reageert niet op een wijziging in het formulier. In mijn formulier is de naam van het datumveld WIJZIGING
Bij de eigenschappen van dit veld vul ik in bij Na bijwerken “WIJZIGING”=date()
Wat doe ik fout?
Groetjes Math.

Beste Mat,

Wat moet er komen te staan bij een nieuw record?
Zet de code niet op een veld maar op het formulier
Zo werkt het op alle velden op het formulier, zodra een veld gewijzigd wordt zal de datum van vandaag in het veld wijziging komen te staan

Hooija

Hallo Hooija,
Een nieuw record moet leeg blijven. Hier komt alleen een datum in bij een wijziging in het formulier en een aanpassing van de datum als er weer een wijziging plaats vindt.
( Dit doet men nu handmatig maar het zou fijn zijn als dit automatisch gebeurt)
Ik heb nu de code in het FORMULIER gezet maar er gebeurt niets en bij de overstap naar een volgend record krijg ik de melding: Kan de Macro”WIJZIGING”=date() niet vinden.
Bij de eigenschappen van het formulier vul ik in bij : Na bijwerken “WIJZIGING”=date()
Groetjes Math

Hallo Hooija,
Uw voorbeeld werkt prima en ik zal proberen dit in mijn formulier in te brengen.
Nogmaals mijn dank,
Groetjes Math.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan