datum automatisch aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RDIE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RDIE

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Hallo,

Ik heb een veld datumnu, Standaardwaarde ingesteld op =Date()
Ik wil dat bij het openen van het invoerfomulier dit veld automatisch wordt aangepast naar de huidige (systeem)datum.
Dat moet (denk ik) met een macro die dat na openen regelt maar ik kom er niet uit.

Wie kan me helpen?

maak van=date() =now(), bnadeel is dat de tijd er ook bij staat.

Gr Perry

Dat is een vreemd advies, want =Date() doet hetzelfde als =Now(). Met dus als enig verschil dat je de tijd erbij krijgt. Dus dat lost helemaal niks op. Een standaardwaarde doet niks meer dan bij het maken van een nieuw record de ingestelde standaardwaarde invullen. Bij een datumveld met standaardwaarde krijg je dus bij het aanmaken van een record de huidige datum. Dat werkt perfect als je (bijvoorbeeld bij bestellingen) de besteldatum wilt invullen, want die verandert nooit meer. De vraag zou eerst moeten zijn: waarom moet de datum veranderen?

datum automatisch aanpassen

De datum moet veranderen omdat ik op het moment dat ik het record bekijk wil zien hoeveel dagen er nog resteren tot aan de vervaldatum die "hard" in een veld is vastgelegd.

Dan hoeft er geen enkele datum te veranderen, want dat kun je altijd berekenen in je query:
Code:
Resterend:Date()-[Vervaldatum]
.
Je slaat alleen gegevens op, nooit variabele gegevens die je kunt berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan