• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum bepalen adhv weeknr.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gtw19
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gtw19

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2020
Beste forumleden,

Kan iemand mij hier even zeggen wat ik fout doe.
Ik ben mezelf wat aan het bijschaven ( en geloof me is een ruwe bolster met nog veel splinters :D:D) en ik krijg het voorbeeldje maar niet goed.
Als ik kijk in een agenda dan zou dit week 8 moeten vallen en geeft in mijn timmerstukje week 9 terug.

Kunnen jullie mij even wat bijschaven en mij vertellen wat ik hier verkeerd doe.

Alvast bedankt.

Mvg

Gtw

Bijlagen

Ik zie nergens een functie voor het bepalen van het weeknummer.
Of bedoel je dit in C4?
PHP:
=WEEKNUMMER(C9;21)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik eens of je met bijgevoegde bijlage iets kan?
Er zijn v.w.b. weeknummer naar datum tig wegen welke naar Rome leiden.
Edmoor gaf al een hint oftewel een functie.

Mvg
Peter

Bijlagen

Beste

@Edmoor

Inderdaad de verwijzing is C4
nml week 9
en als dan kijkt naar de datums zijn dat deze van week 8

@Peter

Ik bekijk de tig mogelijkheden en kijk of ik hier wat splinters van het ruwe hout kan bijschaven :)

Toch al bedankt

Mvg

Gtw

@Peter

In jou formule
PHP:
DATUM($C$5;1;$C$4*7+9)-WEEKDAG(DATUM($C$5;1;1))
doe je +9?
Terwijl ik
PHP:
ALS($C$4="";"";DATUM($C$5;1;2)+7*$C$4-WEEKDAG(DATUM($C$4;1;1);2)-7)
+7 doe.

Kan je mij hier even wat duiding aan geven zodat ik deze begrijp.
alleen al omwille dat jou formule een stuk korter is dan die van mij!

Alvast al bedankt

Mvg
Gtw

Voor de maandag in een ISO week
PHP:
=7*(C4-1)+DATE(C5;1;4)-WEEKDAY(DATE(C5;1;4);2)+1

@Edmoor

Inderdaad de verwijzing is C4
nml week 9
en als dan kijkt naar d datums zijn dat deze van week 8

En dan heb je de functie die ik liet zien al getest?
Die geeft toch echt week 8 terug!

@edmoor, De vraag is net andersom dan wat er gevraagd wordt.;)

@Edmoor

Jou oplossing werkt perfect. waarvoor ook dank.
Ik wou gewoon even aangeven wat er bij mij fout ging.

@VenA
Ook jij bedankt voor het aangegevene!

Toch onwijs hoeveel mogelijkheden er zijn om tot het zelfde resultaat te komen.:eek::o

Aan iedereen, bedankt voor het meedenken en aangeven van oplossingen.

Ik sluit hierbij dan deze topic

Mvg,

Gtw

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ Senso

Mijn excuses voor de woord lapsus. We zullen het dan op gesloten topic houden

En eerlijkheid gebied mij te zeggen dat jou aanvulling een leuke aanvulling is!
waarvoor dank.

En dan nu bij deze de topic terug sluiten (is trouwens te koud om de deur open te laten op een kier)

Mvg,

Gtw

@senso

Lees eerst nog eens wat over ISO: https://www.snb-vba.eu/VBA_ISO_weeknummer.html

Vul in jouw werkblad het jaar 2020 in: dat geeft meteen onjuiste resultaten.

@Gtw19

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat jouw opmerking niet klopt.
De 'leuke' aanvulling is onjuist.

@snb
Dat kun je wel lezen maar je moet het ook nog eens begrijpen en dat is ook weer niet voldoende want iemand anders schrijft op internet weer wat anders. Ook is er weer verschil in de Office Excel versie.
Ik probeer in ieder geval wat en als het niet klopt dan kunnen anderen dat corrigeren. Daar lijkt mij een forum geschikt voor.
Anderen afkraken en negatieve opmerkingen maken heeft niemand wat aan. Overigens, waar is jouw bestand?

Laatst bewerkt:
@ snb - Senso,

Hey jongens laten we het aangenaam houden. Het plaatsen van een topic kan toch nooit de bedoeling zijn om hier elkaar op een dergelijke manier te gaan bestoken.
dat er grammaticale fouten kunnen optreden is best mogelijk, we zijn hier per slot van rekening niet in 10 voor taal.
En idd dit forum is er om mensen slimmer te maken in taken die zij nodig hebben of om gewoon de interesse te versterken in excel niet meer en niet minder.

Mijn inziens is er al genoeg zaken in de wereld om onze kop over te gaan breken en onze gal te spuwen. denk maar eens aan de mensen die hier geen topics meer kunnen plaatsen omwille van de covid19 pandemie.
Maw er zijn ergere zaken dan hier een onduidelijk antwoord, misschien ook een fout antwoord of gewoon een grammaticale fout te maken. Samen kunnen we dit op een leuke en aangename manier ook doen!

Dit wou ik toch even kwijt met geen enkel vingerwijzen naar wie ook. Jullie zijn intelligent genoeg.

Zo, dit gezegd zijnde ....

Hou het veilig en minzaam naar elkaar en hopelijk komen we er dan wel uit om hier nog veel leuke vragen / opmerkingen te plaatsen.

Met vriendelijke groeten

Gtw

Prima. Ik heb in post 10 een nieuw bestand geplaatst en als die fout is horen we het wel.

Nauwkeurigheid (in Excel, VBA of het Nederlands) is essentieel (mijns inziens), ondanks Corona.
Lees je bijdrage dus minstens twee keer door voor je hem plaatst.
Daar word je, naast de reaktie op je bericht, dan ook slimmer van conform jouw verwachting van een forum.
De wens slimmer te worden lijkt me strijdig met het afwijzen van verbetersuggesties.
Lees al mijn bijdragen eerst eens rustig door voordat je je aan een oordeel waagt.

Laatst bewerkt:
Is het reaktie of reactie ? Nu ook nog iets meer leestekens :rolleyes:
Lees al mijn bijdragen eerst eens rustig door
(grapje)

Laatst bewerkt:
oeise,...
1995: het tweede Groene Boekje
De dubbelspelling werd in het Groene Boekje van 1995 voorgoed afgeschaft. Voortaan was alleen reactie juist; de toegelaten spelling reaktie verdween.

als de verplaatsing tussen punt A en Punt dient te verlopen via het alfabet dan is dat toch maar zo.

at the end of the day it's the result that counts

Soms verliezen we uit het oog, in het midden van ons dagelijks leven, wat echt telt. Het jongleren met rekeningen, deadlines, afspraken en dagelijkse taken kan het grootste deel van onze tijd opslokken, maar als we echt goed kijken, zijn er meer belangrijke dingen die we op peil moeten houden. Onze familie, vrienden, huis, gezondheid en toekomstige dromen vormen de basis die moet worden onderhouden.

Mijn vader zaliger zei altijd
"De tijd wacht op niemand"
en hij had gelijk.
We rekenen allemaal op morgen die niet meer dan dat is, een belofte, een hoop, een misschien.

En bij deze noot ga ik hier niet meer verder op ingaan en het laten voor wat het is ( Niet dat ik mij persoonlijk aangesproken voel maar toch!).

Met vriendelijke groeten
(of dient het)
Met de meeste
Hoogachting

Gtw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan