ik zal het proberen uit te leggen wat ik precies zoek. bij ons loopt een proces van bijv. stap a t/m stap e
ieder proces heeft als eindpunt de oplevering van een eindproduct met een vastgesteld week. Deze opleveringen staan in het tabblad 'planning folders'.
Op basis van het week jaarnummer van een folder wordt uitgerekend in welke week een bepaalde stap gedaan moet worden. Hiervoor is het zogenaamde x- moment gedefinieerd. Hierbij rekent hij dan uit in welke kalender week de betreffende stap gedaan moet worden.
Vervolgens hebben we ook meer specifiek een deadline gedefinieerd op een bepaalde dag in de week. Op basis hiervan wil ik de datum van de betreffende kalenderweek hebben. zoals je in de bijlage kunt zien (zie voor update link hieronder), heb ik die er op zich wel instaan.
alleen op het moment dat een folder niet meer in 2010 opgeleverd moet worden, gaat het nu fout in mijn planning. Daar kan het bestand nog geen rekening mee houden. Net als het feit dat de laatste 2 stappen op x+4 gedaan moeten worden. Voor een folder die in week 50 2010 opgeleverd wordt, zou dit betekenen dat dit dus in 50+4 = week 54 = week 2 2011 gedaan moet worden.
Dit lukt mij nu nog niet om hierin voor elkaar te krijgen.
Het bestand rekent nu met de kalenderweken zoals deze in rij 2 staan, en met de x- momenten zoals deze in kolom A staan.
als ik nu als voorbeeld week 33 in rij 2. Dan heb ik kolom M staan het week jaar nummer van de folder die opgeleverd wordt.
In kolom L staat vervolgens de exacte datum dat dit gedaan moet worden in week 33.
dus de punten waar ik nu mee zit zijn:
-hoe krijg ik het bestand zover dat deze door heeft dat er een nieuw jaar begint en dus verder rekent in 2011.
in rij 1 staat het jaar nummer. Zoals je in kolom BB en BC en kolom BF en BG (laatste regel) kunt zien heb ik daar al iets geknutseld, maar dat werkt niet continu. in principe zou het zo moeten zijn dat als 2010 voorbij is, ik de planning gewoon door kan trekken voor 2011, en vervolgens ook voor 2012, en dat bij een wijziging van de oplevermomenten, de planning direct automatisch opnieuw doorgerekend wordt. Dat gedeelte zit er nu in principe wel in doordat er een vert.zoeken gedeelte in de formule is opgenomen die zoekt of een bepaald week jaar nummer in de lijst voorkomt.
hopelijk heb ik het zo duidelijk verwoord. Ik hoor het wel... bedankt in ieder geval voor de hulp!
http://www.4shared.com/document/aPHc7MHP/_2__voorbeeld_helpmij.html