• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum bereikt dan email ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Als ik in een bepaalde cel een datum plaats en deze datum word bereikt kan er dan automatisch een email verstuurd worden ?

Ja hoe kan ik dat het makkelijkste doen ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.:thumb:

Gr@smaaier,

Kijk of dit werkt.
Zet de code achter het werkblad.

Een deel van de code is van snb en heb ik er aan gekoppeld.
Je zal hem wel moeten aanpassen maar denk ik geen probleem.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
 If [A1].Value = "" Then Exit Sub
 If [A1].Value = Date Then ActiveWorkbook.Sheets("Blad1").Copy
   With ActiveWorkbook
     .SendMail "emailadres@hotmail.nl", "Dit is Blad1"
     .Close False
   End With
 [A1].Value = ""
End Sub
Net even getest en het werkt bij mij, op de datum van vandaag.

Laatst bewerkt:
Gr@smaaier,

Ik kom er net achter dat er nog een fout in de code zit.
Als ik op de cel klikt verstuurd hij het hele werkblad en dat word dan gesloten.

Moet nog even kijken hoe dit op te lossen.

Ik denk dat het nu beter werkt.
Code:
 If [A1].Value = Date Then
  ActiveWorkbook.Sheets("Blad1").Copy
   With ActiveWorkbook
     .Close False
     [A1].Value = ""
   End With
 End If
End Sub

Laatst bewerkt:
De vraag stelt zich, of dat bij de mail wel een bestand hoort.

Waarom niet een mail met een (gepersonaliseerde) email, zonder attachment?

Gr@smaaier,

Ik kom er net achter dat er nog een fout in de code zit.
Als ik op de cel klikt verstuurd hij het hele werkblad en dat word dan gesloten.

Moet nog even kijken hoe dit op te lossen.

Ik denk dat het nu beter werkt.
Code:
 If [A1].Value = Date Then
  ActiveWorkbook.Sheets("Blad1").Copy
   With ActiveWorkbook
     .Close False
     [A1].Value = ""
   End With
 End If
End Sub

Eerste vraag hoe krijg ik dit achter een cel gezet gezet ?
Kan ik ook editen dat hij een aparte text gaat versturen ?
Kan ik er ook voor zorgen dat dit gaat werken als ik zeg een datum invul dat hij automatisch 4 dagen van te voren een email verstuurd automatisch ?

Het zou eigenlijk zo moeten werken dat als ik een naam en datum invul dat excell bijhoud van hey zijn lidmaatschap loopt af en dat excell dan automatisch een mailtje verstuurd met door ons een ingestelde text automatisch 4 dagen voor zijn lidmaatschap afloopt ! :love:

Alvast bedankt voor het antwoord ! :thumb:

De vraag stelt zich, of dat bij de mail wel een bestand hoort.

Waarom niet een mail met een (gepersonaliseerde) email, zonder attachment?

Inderdaad dat wil ik dus hebben gewoon een email zonder attachment dat zou ik graag willen hebben.:cool:

Gr@smaaier,

Eerste vraag hoe krijg ik dit achter een cel gezet gezet ?
Kan ik ook editen dat hij een aparte text gaat versturen ?
Kan ik er ook voor zorgen dat dit gaat werken als ik zeg een datum invul dat hij automatisch 4 dagen van te voren een email verstuurd automatisch ?
De code zet je achter het werkblad.
Klik met rechts op het tabblad en kies voor Programmacaode weergeven en zet daar de code.
De andere 2 vragen komen nu pas.
Over de laatste vraag;
Hier begon je vraag mee.
Als ik in een bepaalde cel een datum plaats en deze datum word bereikt kan er dan automatisch een email verstuurd worden
Ik haal daar niet uit dat dit 4 dagen eerder moet gebeuren, het verzenden van een Email.

Graag de volgende keer duidelijker vermelden wat de bedoeling is.

- Hoe/wanneer ga je testen op het bereikt zijn van de datum? Het veranderen van de selectie, zoals Vanhoorn voorstelt? Het veranderen van de inhoud van een cel? Een Calculate event? Het openen/sluiten van het bestand? Daarover moet je eerst nadenken.

- Wordt er bijgehouden of over een klant al een email verstuurd werd of niet? Hoe ga je dan meerdere emails per dag vermijden?

Wigi

- Hoe/wanneer ga je testen op het bereikt zijn van de datum? Het veranderen van de selectie, zoals Vanhoorn voorstelt? Het veranderen van de inhoud van een cel? Een Calculate event? Het openen/sluiten van het bestand? Daarover moet je eerst nadenken.

- Wordt er bijgehouden of over een klant al een email verstuurd werd of niet? Hoe ga je dan meerdere emails per dag vermijden?

Wigi

He alle 2 bedankt voor jullie geduld. Ik zal proberen het wat duidelijker te maken. :rolleyes:

Wij hebben een clan van 20 man die maandelijks doneren en dit geeft nogal wat boekhouding. Ik wil dit dus graag gaan automatiseren. Ik heb al wel eens wat gerommeld in Excell en weet dat het kan heb het ooit eens meer gezien dat dit zo werkte maar kan niet aan dat bestand komen helaas. Nu wil ik dus van een ieder de gegevens in excell invoeren en dat excell dan controleerd of de donatiedatum is verstreken en dan een custom emailtje wat wij zelf opmaken verstuurd naar ons lid. We hebben een dedicated server waar het bestand 7 dagen per week op kan draaien. Heeft een lid dan betaald willen wij graag de datum veranderen en dat dan een maand later hetzelfde emailtje weer word verstuurd. Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben alvast bedankt voor de hulp. :thumb:

Laatst bewerkt:
Onder die omstandigheden, zou ik het als volgt aanpakken.

Maak een Windows Scheduled Task, dat elke x minuten/uren eenzelfde bestand opent: jouw bestand.

In het Workbook_Open event van dat bestand, zet je dan de code die checkt welke leden een email moeten krijgen. Indien van toepassing, stuur de email via code die je nu al ongeveer hebt. Pas ook de overige wijzigingen in de sheet toe via code.

Als laatste laat je het bestand opslaan en afsluiten.

De Task zorgt er dan wel voor dat het x minuten/uren later opnieuw geopend wordt.

Wigi

Onder die omstandigheden, zou ik het als volgt aanpakken.

Maak een Windows Scheduled Task, dat elke x minuten/uren eenzelfde bestand opent: jouw bestand.

In het Workbook_Open event van dat bestand, zet je dan de code die checkt welke leden een email moeten krijgen. Indien van toepassing, stuur de email via code die je nu al ongeveer hebt. Pas ook de overige wijzigingen in de sheet toe via code.

Als laatste laat je het bestand opslaan en afsluiten.

De Task zorgt er dan wel voor dat het x minuten/uren later opnieuw geopend wordt.

Wigi

Lol ok hier heb ik nog niet veel kaas van gegeten zou je me een beetje op weg kunnen helpen. alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan