Datum berekenen Access

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ehos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ehos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Hello

Ik moet voor mijn werk een database maken van de inkomende posten en daarin moeten velden komen ik heb vb naamafzender, datumontvangst, datumafhandeling, enz.

Voor datum afhandeling moet de datum maximum 2 weken na datumontvangst zijn.

Kan iemand mij helpen voor het vinden van een formule?

Ik gebruik office 2010 en 2007:)

In principe zou dit het moeten doen :

=[DatumOntvangst] + 14

Als je veld DatumOntvangst zou heten en de eigenschap van het veld op datum staat

Waarom lukt de formule niet? Wat krijg je dan als uitkomst? Je probeert toch hopelijk niet om de datum op te staan in een tabel? Gegevens die je af kunt leiden uit een ander gegeven hoef je namelijk niet op te slaan. Die zet je in een query, of op een formulier. En op basis van die berekening vraag je dan een overzicht op van de records die te laat zijn bijvoorbeeld, en laat je een boete uitrekenen. Om maar eens wat te noemen.
Je kunt een datum ook nog berekenen met de functie DateAdd. De formule wordt dan: DateAdd("d", 14, [DatumOntvangst]).

Ik moet het wel in een tabel doen dat heeft mijn leerkracht gezegd en met nog de tabel moet ik een query maken.

dat heeft mijn leerkracht gezegd
Riekt als een schoolopdracht... Derhalve ben ik een beetje voorzichtig met een antwoord ;) Als je een formulier gebruikt om de records in te voeren (en dat doe je natuurlijk) dan kun je de datum laten bereken op de gebeurtenis <Na bijwerken> van het veld [DatumOntvangst]. De formule wordt dan iets als: Me.DatumAfhandeling=DateAdd("d", 14, [DatumOntvangst]).

Zelfde school zeker?

En je bent zo te zien nieuw op het forum. Welkom dus! Gelijk maar twee wijze lessen meegeven: topics van twee jaar oud zijn niet heel erg actueel meer.... Daarin reageren heeft doorgaans weinig zin. Kun je beter een nieuwe vraag aanmaken. En les 2: De Quote knop die voor elke nieuwe gebruiker een blijkbaar onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft, moet je alleen gebruiken als het nodig is. En als je op direct op een bericht reageert, is dat dus duidelijk niet het geval; het berichtje staat er namelijk gewoon en voor iedereen (in een ook nog eens veel beter leesbaar lettertyp) boven. Niet meer op klikken dus :)
Ik heb overigens de indruk dat het nog steeds om een schoolvraag gaat... Maak dus een eigen vraag aan, geef aan wat het probleem is en wat je zelf al geprobeerd hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan