Datum berekenen d.m.v. Bevoegdheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

frednuus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo ,

Ik heb weer zoiets waar ik niet uitkom.

Ben bezig met een database waarin een aantal mensen beroeps zijn en een aantal vrijwilliger.

Beide types moeten in het bezit zijn van een certificaat, alleen voor beroeps is die 5 jaar geldig en voor vrijwilligers 1 jaar.

Hoe krijg ik een query voor elkaar dat zodra de keuze gemaakt wordt bij beroeps en vervolgens de certificaatdatum wordt ingevuld dat de geldigheid automatisch + 5 jaar wordt.

Als de keuze gemaakt wordt op vrijwilliger dan bij de certificaatdatum moet bij geldig tot + 1 jaar worden.

Ik heb hiervoor 3 kolommen : Bevoegdheid (BEROEPS /Vrijwilliger) - Datum Afgifte - Geldig tot.

Al vast bedankt voor de evt. reacties.

Ik heb hiervoor 3 kolommen : Bevoegdheid (BEROEPS /Vrijwilliger) - Datum Afgifte - Geldig tot.
Da's één veld teveel. Ik denk dat je zelf wel kunt bedenken welke :).
Je vraag is namelijk vrij simpel te beantwoorden. Met een formule in een query.
Code:
Geldig tot: DateAdd("yyyy";Switch([Bevoegdheid]="Beroeps";5;[Bevoegdheid]="Vrijwilliger";1);[Datum Afgifte])

Heb de code toegevoegd, maar geeft een foutmelding van een ongeldige ID, of haakjes getypt achter de constante Null

Weet inderdaad welk veld teveel was.

Ik heb je db niet, dus ik heb wat in elkaar gezet op basis van een eigen tabel. Daar werkt de formule perfect. Je kunt er uiteraard een foutafvanging inbouwen:
Code:
Geldig tot: IIf([Bevoegdheid] Is Null;"";DateAdd("yyyy";Switch([Bevoegdheid]="Beroeps";5;[Bevoegdheid]="Vrijwilliger";1);[Datum Afgifte]))
Maar verder kan ik je zonder de db te zien niet helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan