• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik heb een lange reeks met gegevens waarin een begin en een einddatum voorkomen. Nu wil ik dit graag omzetten naar aantal per dag. Probleem is dat ik dan iets nodig heb waardoor excel uitrekend welke dagen tussen begin en eind vallen.
Ik heb een voorbeeldje proberen te maken waarbij ook een soort resultaat staat, althans ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Alvast bedankt,

Ricky

Bijlagen

Komen de namen in de lijst slechts 1 maal voor, of meerdere keren?

Hoi,

Ben ik nou gek?
Je kunt toch gewoon de cel met de begindatum aftrekken van die met de einddatum?
In jou voorbeeld: D1-C1.
En met dat resultaat kan je weer doen wat je wilt ......

Bijlagen

Mensen:

het is (volgens mij) de bedoeling om de groene tabel te reconstrueren.

De datums in de eerste kolom daarvan en de namen in de eerste rij daarvan, zijn gegeven, maar de rest moet dus nog ingevuld kunnen worden.

Klopt dit Ricky?

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om een wllekeurige datum te kunnen zien wie en hoe laat er zijn. Het mooiste is als er een soort draaitabel uit zou ontstaan. Mijn grootste probleem lijkt dat ik geen oplossing heb voor het vergelijken of een datum binnen een periode valt die is aangegeven met begin en einddatum.
De werkelijke file bestaat uit tientallen namen en is ong. 1600 regels lang. de totale periode gaat vanaf april t/m oktober.
Hoe kan ik zichtbaar maken wat er speelt op bv 24 juni?

Ik vind het al lastig om de vraag te verduidelijken maar heb mijn hoop op jullie gevestigd.

Ricky

Mijn grootste probleem lijkt dat ik geen oplossing heb voor het vergelijken of een datum binnen een periode valt die is aangegeven met begin en einddatum.

test met iets als dit

EN(cel>=begindatum;cel<=einddatum)

Wigi

Wigi

Oke, het was even zoeken maar heb nu een onderscheid kunnen maken door Waar en Onwaar. Eerste stapje gemaakt, ga nu verder of ik daar een tabel ofzo van kan maken.

Bedankt en als er nog ideeën zijn hoor ik het graag,

Ricky

Nogmaals,

Ik heb nu in kolom D de dagen staat van maandag t/m zondag. Van H2 t/m HR2000 staat waar of onwaar, nu wil ik een onderaan een totaal zien van aantal waar op maandag enz. Ben bezig met aantal als maar dat lukt niet.

Ricky

Resultaat is niet wat ik in gedachte had, maar is werkbaar. Grafiek wil nog niet lukken, maar voorlopig opgelost.

Thanks voor de les,

Ricky

Post je recentste bestand en ik zal er een van de dagen naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan