Datum bewerken na automatisch invullen in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Hallo allemaal,
Als eerste wil ik even melden dat ik niet echt bekend ben met Access, maar toch wil proberen om een (simpele ...?) database op te zetten waarin ik oa het grondstoffenverbruik wil bijhouden op m'n werk.
eea. heb ik een tijd geleden (met hulp van mensen van oa. Worksheet.NL) opgezet in Excel, en dat was al een hele verbetering tov de destijds gehanteerde methode met pen en papier:thumb:
Ik heb nu het formulier gemaakt wat gebruikt gaat worden voor het toevoegen van de gegevens, en loop tegen wat zaken aan waar ik vooralsnog niet uit kom, dus hoop ik hier op wat hulp cq tips van mensen, om eea tot een werkend geheel te krijgen !?
Tot zover het algemene verhaal, .... en volgt nu mijn eerste vraag;
In mijn formulier laat ik bij openen automatisch 2 textvelden vullen met datum en tijd, echter ik kan deze velden niet meer veranderen ( wat soms wel nodig is !), hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?

bij voorbaat dank voor de hulp, John

Hallo allemaal,
Als eerste wil ik even melden dat ik niet echt bekend ben met Access, maar toch wil proberen om een (simpele ...?) database op te zetten waarin ik oa het grondstoffenverbruik wil bijhouden op m'n werk.
eea. heb ik een tijd geleden (met hulp van mensen van oa. Worksheet.NL) opgezet in Excel, en dat was al een hele verbetering tov de destijds gehanteerde methode met pen en papier:thumb:
Ik heb nu het formulier gemaakt wat gebruikt gaat worden voor het toevoegen van de gegevens, en loop tegen wat zaken aan waar ik vooralsnog niet uit kom, dus hoop ik hier op wat hulp cq tips van mensen, om eea tot een werkend geheel te krijgen !?
Tot zover het algemene verhaal, .... en volgt nu mijn eerste vraag;
In mijn formulier laat ik bij openen automatisch 2 textvelden vullen met datum en tijd, echter ik kan deze velden niet meer veranderen ( wat soms wel nodig is !), hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?

bij voorbaat dank voor de hulp, John

Mis een voorbeeldje?

Hallo Ronaldxx,

mijn "voorbeeldje" is bijna 2MB hoe ga ik dat doen ??

alvast bedankt voor je reactie, John

Database comprimeren en herstellen al geprobeerd? en ook nog is comprimeren naar een zipje :P ?
Anders als je f4 drukt (eigenschappen) bij gegevens.
Misschien staat daar een eigenschap op niet bewerken. Het moet gewoon kunnen.

Laatst bewerkt:
hoi Ronaldxx,

Database comprimeren / herstellen kan ik nergens vinden :o
Maar met RAR lukt het net volgens mij, ....

John

Bijlagen

Bijgaande een aangepaste versie.
In het formulier veld is het niet nodig om =data() erin te zetten.
Je baseert hem op de tabel en daar staat dit al automatisch in dat hij de standaard waarde data() en time() moet meenemen.

Database comrpimeren en herstelen kan zeer nuttig zijn.
Dit doe je door start database/ beheren en dan comprimeren te klikken (2007)

Bijlagen

Hoi Ronaldxx,
bedankt voor je reactie, na je aanpassing is de datum, tijd echter niet meer zichtbaar in het formulier (bij openen) terwijl dit wel handig was.
Mijn bedoeling was als het formulier werd geopend deze velden reeds ingevuld zouden zijn met de huidige datum/tijd maar eventueel nog wel door de gebruiker aangepast zouden kunnen worden (bv. als een mutatie niet gelijk maar op een later tijdstip word toegevoegd)
John

Ik heb het geprobeerd en je kan hem nu bewerken bij bewerken.
En bij toevoegen voegt hij hem automatisch toe als je een Dienst klikt. Dan voegt die een record toe dus ook automatisch datum en tijd.
En kan je hem ook nog is aanpassen,

Hoi Ronaldxx,

Bedankt voor je oplossing, ik had gewoon niet goed genoeg gekeken :o
Dit werkt inderdaad goed :thumb:

nogmaals bedankt, John

Graag gedaan.
Ken je het forumtopicje groen kleuren van opgelost.

Gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan