datum bios blijft niet staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

systo

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2002
Hallo ik heb een asus p4p800vm moederbord .er zat een cdtje bij voor je bios te updaten dat heb ik dus gedaan.er was een nieuwere versie voor mijn bios.
dus hij ging mijn bios flashen nu als ik opstart krijg ik fout melding wrong cmos setup. set time and date. dus ik mijn datum goed gezet stond op januari 2002 save and exit. maar bij het opstarten weer het zelfde verhaal datum blijft op januari 2002 staan hij saved dus niet.wat kan dat zijn en volgens mij kan ik ook niet terug naar de oudere versie want dan zegt ie dat ik een nieuwere versie hebt!! HELP MIJ!! dankje

Heb je na de Bios flash wel "load fail save defaults" gedaan?

nou dat weet ik niet zeker het is een programmaatje van asus zelf en het gaat automatisch..en hij start dan ook opnieuw op.en dan krijg ik de melding van cmos time en date en dan zet ik het goed maar hij blijft op 2002 springen

Ga dan je Bios in en zoek die funktie op.
Dit moet namelijk voor 99% van de gevallen na een Bios flash.
Het kan bij jou net iets anders omschreven worden in het Bios.

Ik ga er wel vanuit dat je moederbord batterij nog voldoende stroom geeft.

ja heb ik gedaan

ja ik heb dat gedaan maar bij het opstarten krijg ik meten een melding van wrong smos time and date dan kan ik kiezen uit start bios setup f1 of load bios dafault f2 en dan start xp gewoon op maar de tijd blijft op 2002 staan .ook als ik hem goed zet en dan load dafault kies en exit and save doe.aan de battery kan het niet liggen volgens mij hij is 3maanden oud de pc

ook als ik hem goed zet en dan load dafault kies en exit and save doe
Probeer het eens andersom.
Eerst "load setup defaults" save en exit.
Daarna pas de datum en tijd aanpassen en save en exit.

Met "load setup defaults" zet je het Bios weer terug, dus ook de datum en tijd.;)

helaas

nou ik heb alles al geprobeerd maar geen succes. heb al spijt van het flashen.hij blijft bij het opstarten op 1januari 2002 staan .ook de tijd van windows staat hier op.is nu mijn moederbord kapot??kan ik het ook bij asus vragen hoe en wat??

Kijk voor de zekerheid het moederbord batterij eens na.

ok

ja ik zal eens kijken maar als de batterij kapot is.dan werkt de pc toch niet?of is het alleen voor de tijd en datum in je bios??

geen problemen

nou de battery is goed volgens sandra sisoftware maar in iedere geval alvast bedankt voor het mee denken!

Ik zou de batterij ff opmeten met een voltmeter/multimeter.
Software kan niet altijd even betrouwbaar zijn.
Sisoft kan evengoed wel gelijk hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan