Datum blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofvdp

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Beste Access-breinen,

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om via een onafhankelijke tabel met datumgegevens ervoor te zorgen wanneer men bvb in het reservatieformulier een reservatie wenst te maken. Dat dit NIET gaat omdat de datum overeenkomt met een datum in de onafhankelijke tabel.

Ik vermoed dat dit gaat, maar heb géén idee om er aan te beginnen. Waarschijnlijk zal dit via een module moeten gaan ofzo?

Alvast bedankt.

Kristof

Je kunt het datumveld in de tabel dusdanig instellen dat er geen dubbele waarden in voor mogen komen. Wanneer je dan een datum probeert op te slaan die al bestaat krijg je een foutmelding.

Dit zou idd kunnen, maar in mijn geval kan je voor iedere datum enkele reservaties hebben voor verschillende plaatsen, dus zou er enkel een datum mogen geblokkeerd worden wanneer de datum en plaats overeenkomen met de onafhankelijke datum.

Is dit een beetje duidelijk anders probeer ik meer info te geven. Mijn bestaand is al 17mb, want het betreft een zeer grote toepassing, dus mailen kan maar wordt moeilijk.

Alvast bedankt

Dan zou je dus een samengestelde sleutel van datum en plaats moeten hebben. Daarmee dwing je automatisch unieke waarden af.

De grootte zou wel eens drastisch kunnen afnemen als je gebruik maakt van extra --> databasehulpprogramma's --> comprimeren en herstellen.

Grtz,

Dank je wel iedereen,

Het was moeilijk om dit probleem uit te leggen. Kheb het ondertussen gevonden de oplossing door met een aparte database te werken die gekoppeld is aan de huidige.

Ivm het herstellen & comp. van de database; dit doe ik automatisch bij het sluiten van mijn database. Maar ik zit al met een 40-tal forms en reports, vandaar....

alvast véél succes voor iedereen in 2006...

ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan