• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum doormiddel van een cijfer laten verkleuren in een planner bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2019
Hallo allemaal,

Ik loop vast met een bestand/planner waarvan ik graag een bepaalde datum door middel van een cijfer invoeren een andere kleur kan geven.
Ik heb een lege planner daar vul ik een actie in en dan word hij nu blauw, zet ik in de kolom voor de datum een 1 dan word die datum geel.
Nu wil ik graag als ik een 2 in die kolom zet een rode kleur. En jullie snappen hem al ik krijg dat dus niet meer voor elkaar :o, wie zou me kunnen helpen?

vast bedankt

vervelend

ik heb het bestand op een andere computer staan waar ik op dit moment geen verbinding mee hebt op het internet, een foto hier plaatsen lukt niet. :confused:

Met een foto kunnen we toch niks. Het gaat ook niet om het hele bestand maar om een voorbeeld met wat je waar invoert en wat je als resultaat verwacht.

Zonder voorbeeld bestand op de gok: datum in kolom B, 1 of 2 in kolom A:

2019-11-10 14_21_18-Map1 - Excel.png

@jan

Voorwaardelijke opmaak formules hoeven in principe niet met 'ALS' te beginnen
Code:
$A1=1
$A1=2
Dit is voldoende

Op basis van het voorbeeld bestand moet je de formule bij voorwaardelijke opmaak (vo) voor de gele kleur aanpassen naar:

Code:
=AND($D9=1;$E9<=I$6;$G9>=I$6)

En voor de rode kleur moet je dan een extra voorwaardelijke opmaak maken waarbij je dan $D9=2 invult in eerste deel.

jou huidige vo-formule test alleen of $D9 leeg is of niet en niet welke waarde erin staat. daardoor wordt deze regel altijd uitgevoerd als er een waarde of zelfs als er een letter in D9 staat.
Door specifiek te benoemen dat D9 1 of 2 mag zijn kleuren ze alleen bij die waarde.

zie ook bijlage.

Bijlagen

Op basis van het voorbeeld bestand moet je de formule bij voorwaardelijke opmaak (vo) voor de gele kleur aanpassen naar:

Code:
=AND($D9=1;$E9<=I$6;$G9>=I$6)

En voor de rode kleur moet je dan een extra voorwaardelijke opmaak maken waarbij je dan $D9=2 invult in eerste deel.

jou huidige vo-formule test alleen of $D9 leeg is of niet en niet welke waarde erin staat. daardoor wordt deze regel altijd uitgevoerd als er een waarde of zelfs als er een letter in D9 staat.
Door specifiek te benoemen dat D9 1 of 2 mag zijn kleuren ze alleen bij die waarde.

zie ook bijlage.

top dank je wel, ga ik eens even proberen of me dit lukt, wil er ook nog een kleur in een 3 bij hebben, maar met je uitleg moet dit lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan