• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum doortellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevvyn

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Hallo!
Ik ben op zoek naar een oplossing om in een rooster de datum door te tellen. Voor alle duidelijkheid, de vulgreep is geen optie. Maar wel als ik C2 invul dat het 20 augustus is, dan zou het fijn zijn wanneer Excel begrijpt dat het in C15 21 augustus is.
Ik zou erg blij zijn met een oplossing!
(Ik gebruik overigens Office 2007).

nevvyn,

vooreerst welkom op het forum. hoe moet excel weten de in C15 21 augustus moet komen en niet in C16? je vraag is allesbehalve duidelijk. je kan best een voorbeeldje plaatsen (in excel 2003!). je kan altijd rekenen met data: in C2 20 augustus en in C15 =C2+1.

steven

Hallo nevvyn,

In C15,
HTML:
=C2+1

Of is dat niet wat je bedoeld.

Gr Justes

Even kijken of ik het kan uppen...

Ja! Gelukt.... Wanneer je het opent denk ik dat het wel duidelijk is! In ieder geval fijn dat jullie meedenken!

Bijlagen

Beste nevvyn,

Rarren kan ik vanaf mijn werk niet, maar als in cel C2 20 augustus staat en je cel C2 tm C14 selecteert en dan doortrekt naar beneden, dan komt in C15 21 augustus te staan en in cel C28 22 augustus.

DIt werkt prima zolang de tusenliggende cellen maar leeg zijn.

Richard

Beste nevvyn,

Rarren kan ik vanaf mijn werk niet, maar als in cel C2 20 augustus staat en je cel C2 tm C14 selecteert en dan doortrekt naar beneden, dan komt in C15 21 augustus te staan en in cel C28 22 augustus.

DIt werkt prima zolang de tusenliggende cellen maar leeg zijn.

Richard
Hallo Richard,

Dat zijn ze dus niet, werk ze.

Gr Justes

zoals eerder gezegd is de formule =C2+1. als je dit in C15 zet, wordt de dag met 1 verhoogd. als je dan het tweede blok selecteert en kopieert en je plakt dit in B28 komt in C28 ook de volgende dag gezet.

steven

Mooi hoor!
Ik dacht dus gewoon veel te moeilijk!
Het werkt, dus ik ga weer verder knoeien!
Bedankt voor jullie hulp!
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan