• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum doortrekken van 1 tabblad naar meerdere tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ola
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ola

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hallo,

ik gebruik een knop in excel om en begin en eind datum in een tabblad door te zetten.
Maar nu wil ik deze in een keer over meerdere tabbladen doen.
Hoe doe ik dat:

Dim RangeTo As Range
Dim start, eind, datum As Date
Dim i As Long
i = 23
start = CDate(Range("D11").Value)
eind = CDate(Range("D12").Value)

While start < eind
Range("A23:CD23").Copy
Range(Cells(i + 1, 1), Cells(i, 82)).Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Cells(i, 7) = start
i = i + 1
start = start + 1
Wend

Wat is precies de bedoeling? Want dit lijkt mij niet de meest aangewezen methode. Kun je er niet een voorbeeldje bij posten? Scheelt ons een hoop typwerk :).

Dat it lastig het gaat om een formulier met waarmee we enkele regels doortrekken van regel 23(begin datum) naar de laatste datum regel.
Dit doe ik voor 1 tabblad. Zeg blad1 maar nu wil ik met dezelfde code dit ook doen voor blad2, blad3 en blad =4

En wat moet er nu op de andere tabjes gebeuren?

De formule voor het bepalen van een week of weekend kan wel wat eenvoudiger.

Code:
="week"&IF(WEEKDAY(C8;2)>5;"end";"")

Het is de bedoeling dat bij het doortrekken van de datum op het eerste blad. Dat dit op de andere tabbladen ook tegelijk gebeurd. Uiteraard vanaf regel 7.

Jouw reactie in #7 geeft geen duidelijkheid over wat je nu wil.

Ok op de 1ste blad staat de knop met datum doorzetten. Op basis van de begindatum en einddatum plus 1 dag dat doet de knop vanaf b7 en dat moet het ook doen in de andere tabbladen.
Daar ook vanaf b7. Is het zo duidelijk?

Dus ik ben benieuwd naar een goede tip.
En anders post ik later een beter voorbeeld. Maar tot nu toe is dit forum super.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
 Range("c7") = Range("c2").Value
 Range("c8").Resize(Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row, 4).Clear
 Range("c7:f7").AutoFill Range("c7").Resize(Range("c3").Value - Range("c2").Value + 1, 4)
End Sub

Ok dank voor jou reactie.
Wat ik zoek is dat hij met een functie de begindatum doortrekt tot einddatum in alle tabbladen. Ben benieuwd.

De andere tabbladen zijn leeg in je voorbeeld-bestand.

Ja klopt daarom heb ik ook de vraag gesteld. Zodat hij de andere tabbladen vult.
Maar ik zal later een uitgebreider voorbeeld neer zetten.

Moet het een copy worden van het eerste blad of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan