• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum doorvoer in 10 tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReijerdH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Goedemiddag,

ik heb 10 werkbladen in Excel 2016. In deze bladen wil ik in kolom A cel 4 t/m cel 34 van elk blad de datum opeenvolgend doorvoeren. Elk blad start op de 16de van de maand en eindigt op de 15de van de maand erop.

Ik moet starten op 15 januari 2016 en zou graag de officiële nationale feestdagen automatisch laten herkennen. Kan iemand mij helpen want ik kom er niet uit.

Met vriendelijke groet

Reijer

Hierbij het blad Sylvester

Ik heb het blad hier geupload, alvast bedankt

Bijlagen

FF een gokje doen: 1 januari, 25 december? En zo zijn er nog wel een paar :). Pasen moet je uiteraard uitrekenen, maar daar is een mooie functie voor.

Ik moet starten op 15 januari 2016 en zou graag de officiële nationale feestdagen automatisch laten herkennen. Kan iemand mij helpen want ik kom er niet uit.
Vraag is: wat wil je precies zien? Er zijn sowieso geen/weinig feestdagen die op de 15e zijn. In ieder geval geen vaste. Dus wat wil je precies?

Datum en feestdagen

Goedemiddag,

Ik ben met terugwerkende kracht een urenschema van gewerkte uren aan het maken. Elke periode loopt van de 15de tot de 16de van de maand erop. Op feestdagen komt daar 50% bij van de gewerkte uren. Om alle bladen te vullen met data zou ik graag gebruik maken van een macro zodat ik dit niet handmatig de data en de tabblad namen hoef te vullen. Namen van de tabbladen moeten gelijk lopen met de eerste en laatste dag van de periode b.v. 16 januari - 15 februari 2016 enz. Om makkelijk te zien wat de feestdagen zijn (Nieuwjaarsdag, Goede vrijdag, Pasen, Hemelvaartsdag, Pinksteren en Kerstmis) zou ik graag willen dat deze automatisch verschijnen met een melding in de bladen op de juiste plaats.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

Groeten,

Reijer

Hier een voorbeeldje.
De feestdagen lijst geleend van mijn archief (alle eer naar de schrijver die mij onbekend is)

Bijlagen

Waarom alles in losse tabjes? Gewoon 1 tabel gebruiken en een periode toekennen werkt veel eenvoudiger.

Bijlagen

Bedankt voor de hulp

Allemaal bedankt voor de snelle hulp, ik heb wel wat vragen omdat ik de niet begrijp hoe jou oplossing in Test 7 kan zien waar de feestdagen nu zitten.
Wil je mij dit uitleggen zodat ik het zelf ook kan reproduceren.
Ik zag dat er ook een wijziging in de formule werd aangedragen voor deze formule =ALS(DAG(A2)=16;MAX($B$1:B1)+1;B1) wordt dan =MAAND([@Datum]-15)

Groeten,

Reijer

Over welke reactie heb je het nu? Er staan diverse bestanden met een verschillende insteek.

Voorwaardelijk opmaak is het toverwoord. Het verschil in de formules is alleen de lengte. Maar kan je ook zelf testen.

Voorwaardelijke opmaak

Goedemorgen VenA, de voorwaardelijke opmaak heb ik gevonden. Die kijkt in de lijst van feestdagen en kleurt een feestdag zodat hij zichtbaar wordt. Wat ik nog niet begrijp is de formule die in de cel van nieuwjaarsdag staat =DATUM(Jaar;1;1) Datum begrijp ik maar het stuk tussen de haakjes niet. Als ik het jaartal in een andere cel zet zie ik dat de data niet meer kloppen omdat de eerste datum in de cel A5 uit cel H4 komt. Maar dit werkt niet voor de cel in Nieuwjaarsdag. Wil je mij uitleggen hoe dat komt?

Groeten,

Reijer

Laatst bewerkt:
Reijer, helemaal Links op de hoogte van de formulebalk , zit nog een klein balkje met een selectie pijltje.
als je op dat selectie pijltje klikt zie je onder andere jaar staan.
klik hier op en je ziet welk gebied wordt geselecteerd.
als je dat gebied ergens anders wilt hebben kan dat door het te verslepen.
op die manier blijft jaar naar het nieuwe gebied verwijzen .

ps als je op de manier van VenA (met slechts 1 blad voor al je data) verder wilt gaan.
is het voor de andere helpers handig als je dat hier aangeeft.
dan kunnen ze stoppen met de macro die je vroeg.

Laatst bewerkt:
Macro

Reijer, helemaal Links op de hoogte van de formulebalk , zit nog een klein balkje met een selectie pijltje.
als je op dat selectie pijltje klikt zie je onder andere jaar staan.
klik hier op en je ziet welk gebied wordt geselecteerd.
als je dat gebied ergens anders wilt hebben kan dat door het te verslepen.
op die manier blijft jaar naar het nieuwe gebied verwijzen .

ps als je op de manier van VenA (met slechts 1 blad voor al je data) verder wilt gaan.
is het voor de andere helpers handig als je dat hier aangeeft.
dan kunnen ze stoppen met de macro die je vroeg.

Ik ben zeker nog geïnteresseerd in de andere oplossing in losse bladen Sylvester. Probeer alleen te doorgronden hoe VenA dit blad heeft gemaakt. Dus graag nog steeds een oplossing voor mijn originele vraag.

Groeten,

Reijer

Toevoegen bladen gevonden

Inmiddels heb ik een voorbeeld gevonden en dat aangepast hoe ik de bladen kan laten toevoegen.
Wat ik nu graag wil is dat deze bladen het ontwerp van het Gegevensblad mee kopiëren bij het toevoegen van de bladen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten,

Reijer

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan