Datum en dan maanden optellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatsch

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Goedendag,

Ik heb een vraag, deze is:
In access formulier/tabel een veld 1 met bv HuidigeDatum.
Volgend veld, Interval, hier een getal bedoeld als aantal maanden, in te vullen door gebruiker.
Derde veld genaamd: Komende_Datum. In dit veld zou dan datum van veld 1 en daarbij opgeteld het aantal maanden van veld Interval moeten komen te staan.

Is dit mogelijk? Zo ja, Hoe kan ik dit dan het beste doen.
Alvast bedant voor de moeite.

Hoop dat de vraag duidelijk is, zo niet dan lees ik het wel.

Dat heb ik gedaan.
DateAdd (m; Interval; Date()) (standaard waarde derde veld)
Dam krijg de melding #fout in het 3e veld.
Interval is lange integer
Vul ik voor interval gewoon zelf de cijfers bv 12DateAdd (m; 12; Date()) is het ook een jaar later.
Ik wil dit niet zelf achteraf moetn, eigenlijk dat het veld interval (wat ingevuld wordt door gebruiker) dit doet.
Alleen ik weet niet hoe ik dit voor elkaar krijg.

Laatst bewerkt:
De formule wel goed gebruiken:
Code:
DateAdd ("m"; [Interval]; Date())

Maakt niet uit ook daar heb ik al gedacht, geeft zelfde fout melding.
Ik dacht ook dit is simpel Met de DateAdd functie.
Het werkt niet en ik weet niet waarom...
Ik dump ff vlug een voorbeeldje.

Bijlagen

Nog steeds een foutje in je formule:
Code:
=DateAdd("m";[Aantal_Maanden];Date())
Bovendien is het een berekend veld, en dat kun je niet aan een veld koppelen op deze manier. Ofwel je koppelt het tekstveld [Volgende_Keer] aan je tabelveld [Volgende_Keer] in welk geval je de berekening op het datumveld en/of het veld [Aantal_Maanden] moet laten berekenen, ofwel maak je van [Volgende_Keer] een niet-afhankelijk tekstveld, en kun je de berekening als Besturingselementbron gebruiken.
Zowiezo is het totaal niet nodig om de berekening op te slaan; dat doe je niet in een database als je netjes genormaliseerd wilt werken. Je kunt de datum immers altijd berekenen, dus waarom zou je 'm nog opslaan?

Octafish,

Bedankt voor de assists, tardis natuurlijk ook.
Het lukt me om in de form de datum te genereren na invullen maanden. Schrijft nog niet naar tabel... zal er nog ff mee stoeien.
Ja als je je aanhalingstekens keihard over het hoofd blijft zien dan duurt het lang om het voor elkaar te krijgen. :o

Waarom ik wel de datum wil opslaan is omdat ik dan kan bepalen welk Onderhoud/controle deze maand moet gebeuren.
In de loop van de tijd kan dan de frequentie door de gebruiker zelf aangepast worden.
Achter af de datum bepalen is dan in deze niet zo handig omdat eventuele problemen voor wil blijven aan de hand van de bevindingen.
Heb momenteel iets te erg druk ivm vakantie perikelen dus kan even duren voordat ik er helemal uit ben.:d

PS
Kei goede uitleg van je cursus Access, dat nederlands is dan toch wat handiger als de engelse boeken.......:thumb:

Zoals ik al zei: waarom zou je 'm opslaan? Het is een standaard berekening, en die sla je toch niet op? Maak desnoods een query met de berekening; je hebt een datum, en je hebt een termijn, en dan heb je dus per definitie altijd de uitkomst van de optelsom. Niks opslaan dus....

Natuurlijk eventueel in een query.
En inderdaad, waarom zou je een standaard berekening opslaan, ik denk dat ik aan vankantie toe ben.....
Voor mij ging het erom om het werkend te krijgen, dat lukte me ff niet. Het probleem was niet zo groot als dat het leek (achteraf kijk je een koe altijd in z'n k....).:D
Bedankt voor de hulp!:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan