• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum en getalnotaties veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Beste mensen,

Ik exporteer/imprteer een bestand vanuit SAP naar excel.
Als ik nu een formule er op los wil laten, heb ik problemen met de waarde.

De instellingen in SAP ma gik niet veranderen, want er zitten andere landen ook op ons systeem aangesloten, dus dan hebben zij een probleem.

De datum is in de volgende vorm ; 08.07.2008 dit wil ik aanpassen in 08-07-2008, zodat de berekening gemaakt kan worden.
Verder zijn de getallen in deze vorm ; 2,000.85 dit wil ik in 2.000,85 hebben.

Wat moet ik doen bij celeigenschappen?

Zie voorbeeldbestand. (dit is een kleintje, maar de meeste zijn erg groot)

Groetjes,
Mirjam

Bijlagen

Met zoeken en vervangen kan je alles voor elkaar krijgen.

Selecteer kolommen C t/m F >> CTRL - H >> zoeken op: . vervangen door: - >> alles vervangen >> sluiten

Selecteer kolom H >> CTRL - H >> zoeken op , vervangen door [leeg laten] >> alles vervangen >> zoeken op . vervangen door , >> alles vervangen >> sluiten.

Nu staat alles goed.

p.s. als dit vaker voorkomt kan je deze acties in een macro-tje gieten. Dan kan je deze acties laten uitvoeren met een druk op een knop.

p.s. als dit vaker voorkomt kan je deze acties in een macro-tje gieten. Dan kan je deze acties laten uitvoeren met een druk op een knop.

Komt nog niet zo vaak voor, maar wel een goede tip voor als het straks wel vaker voor gaat komen.

Nog een p.s.: De formule in J8 rekent het verschil tussen 2 datums uit, uitgaande van 12 maanden van 30 dagen. Volgens mij bedoel je dit niet (ik heb ff snel gekeken in het topic waar je de vraag stelde).
Als je het aantal dagen wilt weten tussen de 2 datums kan je "gewoon" in J8 zetten: =F8-C8 met de celeigenschappen op standaard.

Datums (en tijden) zijn in excel gewoon getallen met een andere opmaak. Zo staat 1 voor 1 dag. 1/24 staat dus voor 1 uur.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan