• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en kleuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter evdsl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hallo,

ik zit met een probleem. Ik wil een bezettings/planninsoverzicht maken waarin met kleuren wordt aangegeven of er activiteiten plaatsvinden.

In de eerste kolommen komt een start en eind datum te staan. Vanaf kolom g worden de weeknummers getoond. Nu is het de bedoeling dat de kolommen van de weeknummers worden gekleurd als de datums in die weken valt.

Dus 01-01-2006 is week 1
26-01-2006 is week 4

Het resultaat moet dan zijn dat week 1 t/m 4 worden gekleurd.

Zie bijgevoegd bestandje

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr. Erik

Bijlagen

Eric

het simpelste is

1. de weeknummer van zowel begin- als einddatum in een aparte kolom te laten berekenen. Evt. verberg je die kolom. Gebruik WEEKNUMMER functie.

2. Voorwaardelijke opmaak gebruiken door te vragen of de week zich tussen beginweek en eindweek bevindt.

Lukt het?

Wigi

Hallo Wigi,

Klinkt goed, maar hoe krijg ik een formule in voorwaardelijke opmaak die vraagt of een bepaalde waarde tussen 2 andere waarden liggen.

Gebruik de uitklapbare menu's binnen voorwaardelijke opmaak.

Kies

"Celwaarde is"

dan

"tussen"

en dan

de cellen aanklikken die je gebruikt voor de weeknummers.

Wigi

Dat gaat niet omdat de weeknummers er dan hard in staan.

De formule is geworden: =ALS(W$4>=$P6;W$4<=$R6;)=WAAR

Op die manier kan ik de opmaak over het hele werkblad kopieren. Het is dus gelukt.

Thanks

Doe het zoals in bijlage. (en niet met "Celwaarde is" zoals ik eerder voorgesteld had).

F en G kan je verbergen als je wil.

Wigi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan