• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum en knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1506

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
hallo mensen
ik heb twee vragen:
ik heb voor mijn vrouw een rooster gemaakt met alles horizontaal en in periodes.
4 periodes onder elkaar ,en als ik nou de datums wil veranderen dan moet ik alle 28 datum´s apart veranderen ,is er ook een metode dat als ik de eerste verander dat de rest dan ook automatisch verandert.
mijn tweede vraag is omdat ze met codes per dienst werken ,hoe kan ik een code onder een knop krijgen , dat als ik een 1 intik er OI komt te staan of bij 3 een O3 komt te staan.
bij voorbaat dank.
groetjes henk

Beste Henk,

Welkom op dit forum.
Antwoord 1: Datums in Excel zijn getallen. het getal 1 staat voor 1 januari 1900. Vandaag is het dag 39357 (2 oktober). Dit houdt in dat je maar één datum hoeft in te vullen, en telkens kun je er 1 bij optellen!
Als er altijd een O (hoofdletter o) moet komen te staan, kun je de cellen selecteren waar he om gaat, en dan via Opmaak > Celeigenschappen > Getal. Klik onderin op aangepast en typ dan rechtsboven in O0 (hoofdletter O en een nul).
Klaar.

Richard

De eerste is eenvoudig.
Zet in bv. A! de datum, en in a2 zet je =a1+1. deze kun je dan naar beneden trekken.
Je tweede vraag is niet duidelijk. Misschien kun je een voorbeeldbestand toevoegen

Albatros

bestandje bij gevoegd

hallo mensen
met de tweede vraag bedoel ik dat de codes die haar bedrijf handteerd met een drukknop er komt te staan bijvoorbeeld een vrije dag is 01 een compensatie dag is 03 en een ochtenddienst is A .
nou wil ik dat als zij moet roosteren dat als zij 1 ingeeft dat er 01 komt te staan of bij 3 dat er 03 komt te staan en bij a een A komt te staan.
en zo hebben zij er nog een paar codes.
ik voeg het bestand wel even bij ,ik hoop dat ik dat goed doe wand het heeft ook even geduurd voor ik er achter was hoe ik hier kon komen om een vraag te stellen hahaha.
groetjes henk
zie je nou wel lukt niet ,hoe krijg ik die excel bestandje hier nou op?????

bestandje

hallo mensen
nou hoe lijkt het , is het wel mogelijk wat ik vroeg?
groetjes henk

Dag Henk

Lees deze recente topic eens door:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=317829

De code die daar gemaakt wordt, is heel analoog aan die van jou.

Wigi

PS: doe ook iets aan de dt-fouten, want "wand" met een d schrijven is toch redelijk bedenkelijk hoor. Voor de rest wens ik je veel (leer)plezier op het forum hier.

Beste Henk,

Heb je de code aangepast? Wat heb je er tot nog toe van gebrouwen?
Kun je de code hier neerzetten.

Richard

probleem

hallo richard
ik heb de formule aangepast ja,hoofdletters lukt nou.
maar moet nog wel letters en nummers apart invoeren, ik had liefer gehad dat wanneer ik een 1 invoer dat er in de cel dan O1 komt te staan .
en de datums moet nog ,maar dat komt ook nog wel toch.
he´ moet nou wel opletten wat ik intyp hahaha d of t ,van wigi.
de formule staat hier onder.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Rng As Range
For Each Rng In Worksheets("Blad1").Range("A1:AC37")
If Rng.HasFormula = False Then
Rng.Value = StrConv(Rng.Value, vbProperCase)
End If
Next Rng
End Sub

groetjes henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan