Datum en naam Voettekst automatisch bijwerken Word 2007 en evt 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Het is de bedoeling dat in deze procedure De namen en tijdstippen veranderd worden in de Voettekst.

Mijn collega’s gebruiken dit document voor een nw procedure te maken.
Wij gebruiken nu office 2007!

Nu is het de bedoeling, dat als zij de procedure opslaan onder een andere naam, dat zijn/haar naam bij gemaakt door komt te staan.
Gemaakt op moet ook veranderen.

De Cel gewijzigd op (datum en tijd) veranderd wel!
De cel gewijzigd door veranderd niet.

Het is van belang dat men weet welke procedure gemaakt is door wie!!!
Het is ook van belang dat we weten als er een bestaande procedure veranderd is, door wie.

In het verleden zijn er nog al een aantal procedures verknalt door verkeerd opslaan en dingen te veranderen, die toch niet goed waren.

Het beveiligen van de documenten heeft geen zin, want iedereen moet zijn/haar procedure kunnen aanpassen indien nodig.

Wie o wie helpt mij ????
Ik heb al veel gelezen op Helpmij, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden.

Ik heb al ook diverse dingen geprobeerd, maar zonder succes.
Ik ben niet bekend met VBA en Macro's !!

De knop veld bijwerken is mij ook bekend, maar is niet handig!
Bekijk bijlage BLANCO Procedure DOCUMENT voorbeeld.doc

Zou het een optie zijn om bij een worddocument / eigenschappen / details de metagegevens handmatig te wijzigen? Dan zie je wie het laatst het document gewijzigd en/of opgeslagen heeft.

Zou kunnen, maar ik wil graag dat het in het document onderaan bij de kolommen komt te staan.
Zo kan iedereen direct zien wie er wanneer een wijziging heeft gemaakt.
Dit is belangrijk, omdat er soms verkeerde gegevens worden gewijzigd.

Voor het veld Gemaakt door: gebruik je een verkeerd veld, daarvoor moet je <Author> gebruiken. Velden worden automatisch bijgewerkt als je dat aangeeft in je opties. Ze worden dan bijgewerkt bij afdrukken (of printvoorbeeld) en bij openen. Meestal is dat al genoeg. Voor het 'live' bijwerken van veldcodes kun je een macro maken, want met <F9> werk je alleen veldcodes bij die in het document staan, en niet die in een kop of voettekst.

Beste Octafish,

Ook de author aanpassen werkt niet.
En wat bedoel je mat aangeven in de opties?
Macro´s maken kan ik niet en ik weet ook niet welke code´s ik daarbij moet gebruiken.

En als ik dan een macro heb, kan ik die dan ook gebruiken in de reeds bestaande documenten?
Ik heb inmiddels al weer een procedure gevonden die niet goed opgeslagen is en niemand heeft het natuurlijk gedaan.
(gelukkig heb ik een backup gemaakt, dus ik kan hem terugzetten) Maar we hebben hier een aantal mensen zitten die niet zo handig zijn met word en excel.
Helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan