• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd als vaste waarde via Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralf1991

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2014
Beste Helper,

In bijgevoegd bestand heb ik een userform gemaakt waarbij de inkloktijd en uitkloktijd handmatig ingevuld moet worden. Ik heb het ook voor elkaar gekregen om dit middels een formule(=now) te doen maar dan wordt de formule in de cel gezet en niet de waarde.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de huidige systeem tijd bij invoeren als waarde in de cel te krijg?

Ik wil namelijk ook een datum veld toevoegen met hetzelfde principe.

Bekijk bijlage Eigen creatie.xlsm

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik zie je formule nergens, en ook geen knop die 'm genereert. Overigens vraag ik me af wat het nut is van het gebruik van Now() omdat je daar in jouw geval volgens mij niks aan hebt; een IN tijd zal zelden identiek zijn aan de tijd van invoeren, en ook niet aan de UIT tijd. De twee tijden zullen al helemaal niet identiek zijn.

Hoi OctaFish,

Bedankt voor je snelle reactie. De formule heb ik eruit gehaald omdat dit niet werkbaar is. Elke keer als ik het bestand sluit en opnieuw open genereert Excel via de =Now formule een nieuwe systeem tijd.

Bij het moment van invoeren is de inkloktijd gelijk aan systeemtijd. Ik zoek dus een manier om de systeemtijd als waarde te genereren en dit in de eerst volgende lege regel te plakken op het moment dat ik de knop invoeren in druk.

Ik zou het zo doen:

Code:
Private Sub Uittijd_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
    Me.Uittijd.Value = Format(Now(), "hh:mm:ss")
End Sub

Code:
Private Sub Intijd_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
    Me.Intijd.Value = Format(Now(), "hh:mm:ss")
End Sub

of
Code:
Private Sub Uit_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
    Uit = time
End Sub

Beste OctaFish & snb,

Bedankt voor jullie hulp beide oplossingen geven het gewenste resultaat. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan